Pronađen prvi protein vanzemaljskog porijekla?

Da li se život može pojaviti negdje drugo u Sunčevom sistemu? Koristeći novu tehniku analize, naučnici su na tragu odgovora, pronašvši vanzemalјski protein, smješten u meteoritu koji je pao na Zemlјu prije 30 godina.

"Ovaj rad karakteriše prvi protein koji je otkriven u meteoritu", napisali su istraživači. Sud o nјihovom radu tek treba da donese naučna zajednica, jer je riječ o naučnom radu koji nije prošao recenzije ni provjere, ali ako se potvrdi onda bi to moglo biti potencijalno najzanimljivije naučno otkriće našega doba.

Koristeći savremenu masenu spektrometriju, otkrili su ono za šta vjeruju da je protein, u meteoritu zvanom ''Acfer 086'', koji je pronađen u Alžiru 1990. godine.

Iako ne predstavlja dokaz vanzemalјskog života, ovo otkriće proteina predstavlјa još jedan od gradivnih blokova života u stijeni koja je dospjela iz svemira. Mnogo je procesa koji mogu proizvesti proteine, ali život, koliko znamo, ne može postojati bez njih.

Istraživači nazivaju ovaj novootkriveni protein hemolitin.

Međutim, postoji mogućnost da ono što su otkrili nije protein. Iako istraživački tim smatra da je to najvjerovatnije objašnjenje, takođe je moguće da je njihov nalaz zapravo polimer - široka klasa molekula, od kojih su proteini samo jedna.

Ono što bi se moglo desiti u narednom periodu jeste da drugi naučnici pokušaju da analiziraju uzorke i koristeći softver za modeliranje, pokušaju da ponove njihov rezultat, tj. da stvore strukturu sličnog ili istog masenog spektra. To bi pomoglo u u određivanju činjenice da li je riječ o proteinu ili nekoj drugoj vrsti polimera, prenosi Science Alert.

Ako se njihovi rezultati budu mogli ponoviti, to će biti prvi protein ikad identifikovan koji nije nastao na Zemlјi.

Frontal/D.M.