Svijet

Tviterov spektakl na berzi

Ubrzo po izlasku na berzu, Tviter dostigao vrijednost od 45,10 dolara po akciji. To je za 73 odsto više od prvobitne cijene. Javna ponuda Tvitera pažljivo pripremana kako bi se izbjegli propusti kakve je zabilježio Fejsbuk.

izvor: RTS/Frontal

Akcije kompanije Tviter počele su da se prodaju na berzi, a ubrzo po izlasku na berzu njihova vrijednost je bila 45,10 dolara po akciji, što je za 73 odsto više od prvobitno ponuđene cijene.

Time kompanija, koja je vlasnik društvene mreže za razmjenu kratkih poruka, vrijedi više od 31 milijardu dolara.

Izlazak Tvitera na berzu izazvao je pažnju koja nije viđena od inicijalne javne ponude Fejsbuka prošle dodine.

Poslije više od sat vremena trgovanja, vrijednost akcija Tvitera je bila stabilna, što, prema analitičarima, ukazuje da investitori smatraju da je cijena odgovarajuća.

Vrijednost akcija Tvitera dostigla je u četvrtak ujutru i 50,09 dolara, ali se sredinom dana ustalila na oko 45 dolara dok su ostale akcije bile u padu.

Tviter je svojim korisnicima omogućio da zvonima označe početak jučerašnjeg trgovanja na njujorškoj berzi.

Umjesto direktora kompanije, početak su označili glumac Patrik Stujart, poznat po ulozi kapetana Žan-Lik Pikarda iz "Star treka", devetogodišnja Vivijen Har, koja je prodajom limunada prikupljala novac za okončanje izrabljivanja djece i Šeril Fiandaka iz bostonske policije.

Prva javna ponuda Tvitera je pažljivo pripremana, kako bi se izbjegle greške i propusti kakvi su zabilježeni prilikom početka prodaje akcija Fejsbuka prošle godine.

Tviter, koji je ime dobio po cvrkutu ptice, počeo je da radi prije sedam godina pod direktorima Džekom Dorsijem i Ivanom Viljamsom.

Direktor danas je Dik Kostolo, bivši rukovodilac u Guglu koji je svojevremeno želio da bude stend-ap komičar.

Dorsi je 21. marta 2006. objavio prvu tviter poruku "Upravo podešavam svoj tviter", a 10 minura kasnije je istu poruku poslao i Noa Glas koji je pomagao u stvaranju Tvitera.

Od tada, ova društvena mreža omogućava korisnicama da šalju kratke poruke s do 140 karaktera, a privukla je svjetske i vjerske lidere, kao i mnoge slavne ličnosti.

Komentari
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog