Samo kod nas

Kupili super brze vozove za 67,5 miliona evra a BiH nema pruge za njih

SARAJEVO - Bosna i Hercegovina je od Španije za 67,5 miliona evra kupila devet vozova koji mogu dostići brzinu od 240 kilometara na sat, ali za osam godina nisu prevezli nijednog putnika, jer su suviše brzi za željezničke pruge u BiH, stare 60 godina, javlja danas AP.

Izvor:Večernje Novosti

To je kao da kupite devet "Ferarija", a nema puteva gdje bi mogli da ih vozite, izjavio je Samir Kadrić iz Željeznica Federacije BiH.

Vozovi su predstavljali sjajan primjer ponovnog rođenja BiH poslije rata vođenog od 1992. do 1995. godine, ali se, od kada su stigli iz španske fabrike Talgo, nalaze na sporednom kolosjeku u Sarajevu.

Istovremeno se putnici voze u željezničkim kompozicijama starim 40 godina maksimalnom brzinom od 70 kilometara na sat i kroz porez otplaćuju kredite za kupovinu super brzih španskih vozova.

Prema Kadrićevim riječima, pokazalo se da je kupovina bila greška. Ne samo da su pruge suviše stare, već nema ni novca za održavanje vozova, koji propadaju.

Prije rata se u BiH vozom putovalo brže nego danas, uz gušći vozni red.

Željeznice su tokom rata pretrpjele štetu veću od milijardu evra, a u obnovu je uložena samo trećina te sume.

Republika Srpska i Federacija BiH odvojeno upravljaju železničkom mrežom na svojim teritorijama. Kada kompozicije prelaze sa teritorije jednog entiteta na područje drugog mijenjaju se lokomotive, kao i osoblje, što dodatno doprinosi usporavanju vozova.

Željeznica Federacije BiH je podjeljena na sektore zadužene za vozove i za pruge, što ukazuje na razlog zašto postoje nove željezničke kompozicije, ali ne i šine.

Sektor zadužen za vozove je kupio super brze španske kompozicije, nadajući se da će to pratiti dio zadužen za infrastrukturu, ali Vlada Federacije BiH nije obezbijedila 300 miliona evra neophodnih za ulaganje u nove pruge.

Obavljena unaprjeđenja su samo zakomplikovala situaciju - pruge na nekim područjima odgovaraju standardima Evropske unije, dok se na drugim koristi oprema stara 140 godina, kao što su fenjeri.

Niko zbog lošeg upravljanja nije pozvan na odgovornost.

Željeznice Federacije BiH se nadaju da će devet vozova Talgo moći da iznajme Turskoj, da se sami isplate.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog