Zanimljivosti

Zapanjujuće veliki kostur dinosaurusa pronađen u Argentini

Naučnici su otkopali kostur do sada nepoznatog dinosaurusa za kojeg se može ispostaviti da je najveća kopnena životinja koja je ikada pronađena!

Pronađena vrsta, nazvana Dreadnoughtus schrani je vanredno kompletna, sa preko 70% očuvanih kostiju. Naučnici vjeruju da je ovo biće, koje je živjelo prije oko 77 miliona godina, bilo dugačko 26 metara i teško oko 65, teže od boinga 737.

Prethodno otkrivani “supermasivni” dinosaurusi obično su rekonstruisani iz fragmentarnih fosila, pa će ovaj novi skelet istraživačima obezbijediti jedinstvenu priliku da nauče više o anatomiji  i evolucionoj istoriji jedne od najvećih životinja koja je ikada postojala.

lacovara-dino-tail.jpg

Naučnici su kostur iskopavali u južnoj Patagoniji, u Argentini, između 2005. i 2009. Manji primjerak iste vrste sa slabije očuvanim kosturom je takođe pronađen na tom području.

-         Dreadnoughtus schrani je nevjerovatno velika životinja. Bio je težak kao 12 afričkih slonova ili kao 7 tiranosaurusa – rekao je autor studije Kenet Lakovara, profesor na Dreksel univerzitetu u Filadelfiji, koji je otkrio ovu vrstu i vodio iskopavanja i analizu.

Najzanimljivije je to što izgleda da ova životinja nije ni bila dostigla najveći uzrast u trenutku kada je umrla.

Naučnici su takođe spremili 3D laserske skenove većine fosilnih kostiju da bi bolje vizuelizovali skeletnu strukturu ove životinje. Prednost tih skeniranih snimaka je da ne zauzimaju stvarni fizički prostor – kaže Lakovara i dodaje: “Ove slike mogu biti nošene širom svijeta drugim naučnicima i muzejima.” Inspirisani nepobjedivom pojavom ove životinje naučnici su ovaj primjerak nazvali Dreadnoughtus što znači “ne boji se ničega”.

-         Sa tijelom veličine kuće, težinom krda slonova i repom koji je oružje, Dreadnoughtus zaista nije imao čega da se plaši – kaže Lakovara.

Drugi dio imena „schrani“ je odabran u čast američkog preduzetnika Adama Schrana, koji je obezbijedio podršku ovom projektu.

Izvor: cbsnews.com