Republika Srpska

Ekonomskim reformama do jačanja konkurentnosti i većeg izvoza u Njemačku

U Banjaluci je juče organizovan Poslovni forum pod nazivom „Njemačka – ključni trgovinski i poslovni partner za BiH“, a koji je usmjeren na ekonomske reforme koje će dovesti do jačanja konkurentnosti i većeg izvoza u Njemačku.

Forum je organizovan od strane Njemačke ambasade u BiH i AHK BiH – Predstavništvo njemačke privrede u BiH, u saradnji sa Agencijom za razvoj preduzeća Eda iz Banje Lukem i uz podršku njemačkog Društva za međunarodnu saradnju – GIZ.

Mladen Ivanić, predsjedavajući Predsjedništva BiH, je tokom foruma istakao da će pitanje ekonomskih reformi biti prioritet novih vlasti na nivou BiH, da će biti neophodno smanjiti poreze i doprinose, kao i reformisati javni sektor. 

Dr Christian Hellbach, njemački ambasador u BiH, se složio sa Ivanićem, te naglasio da je BiH kao investiciona lokacija bolja nego što se misli, a kao prednosti BiH naveo je geografsku blizinu sa EU, dobru i kvalifikovanu radnu snagu i niske troškove proizvodnje. 

On je rekao da postoje i određene prepreke za investiranje u BiH, a to su duge, veoma često komplikovane procedure, rigidan zakon o radu, te nedostatak pravne nesigurnosti na koju se, u pojedinim slučajevima, preduzetnici se žale. 

Alexander Märdian, šef biroa Predstavništva njemačke privrede u BIH (AHK BiH), je naveo da je  Njemačka najveći trgovinski partner BiH, sa obimom trgovinske razmjene od 1,5 milijardi evra. 

„BiH kao zemlja ima potencijala, ali kao zemlja je za investiranje nepoznata Njemačkoj, te bi institucije u BiH trebale intenzivnije raditi na promociji svoje zemlje kako bi došlo do većih investicija“, kazao je Märdian, te dodao da smatra da je investiciona klima u BiH nepovoljna zbog lošeg Zakona o radu, kojem je neophodna reforma, kao i indirektnih poreza i birokratije. 

Na Poslovnom forumu je bilo preko 100 učesnika, od toga najviše iz industrijskih preduzeća. 

Na Poslovnom forumu su potvrđeni ključni nalazi nedavno završenih analiza - da saradnja sa njemačkim preduzećima i izvoz na veoma zahtjevno njemačko tržište predstavljaju ključni faktor konkurentnosti naših preduzeća. Razgovarano je i o izazovima sa kojima se domaće kompanije suočavaju pri pronalaženju novih kupaca i osvajanju novih tržišta, sa fokusom na izvoz u Njemačku. Učesnici su diskutovali o potencijalima i mogućnostima za povećanje izvoza na njemačko tržište i prenijeli jedni drugima pozitivna, ali i negativna iskustva iz poslovne prakse. 

autor: Frontal

Komentari
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog