Vijesti

SuperTATA

Skoro četiri od pet muškaraca širom svijeta će postati očevi u nekom trenutku svog života. I gotovo svi muškarci na svetu imaju neku vezu sa djecom, bilo kao očevi, kao očusi, braća, ujaci, stičevi, djede, nastavnici, mentori, treneri ili jednostavno kao prijatelji. Rastuća i ogromna količina dokaza potvrđuje da je angažovano, odgovorno očinstvo i učešće muškaraca u životu djece pozitivno, ne samo za djecu, nego i za žene i same muškarce.

Globalno, žene i djevojke i dalje obavljaju većinu kućnih aktivnosti – iako danas žene predstavljaju 40% od ukupno plaćene radne snage. Ograničeno učešće muškaraca u staranju  (koje se odnosi na brigu o djeci i brigu o drugima u porodičnom okruženju) i dalje predstavlja glavnu prepreku rodnoj ravnopravnosti i osnaživanju žena, između ostalog, održavanjem visine prihoda kod žena nižim nego kod muškaraca.

Potrebno je da se muškarci i dječaci angažuju u zaustavljanju nasilja nad ženama i djecom.

MenCare je globalna kampanja za promovisanje uključivanja muškaraca kao ravnopravnih, odgovornih i nenasilnih očeva i staratelja. Kampanja pruža kvalitetne poruke za zajednicu i medije, tehničku podršku i obuku, preporuke politika i programa i podršku lokalnim nevladinim organizacijama, organizacijama za prava žena, vladama i partnerima UN-a u njihovim nastojanjima da angažuju muškarce i dječake u proces staranja. U ovom trenutku MenCare vodi aktivne kampanje u preko 25 zemalja na 5 kontinenata.

MenCare ima deset tema kao osnovu MenCare kampanje na globalnom nivou. Naša kampanja na Balkanu će se u okviru svojih prvih koraka usmjeriti na promovisanje pozitivnih primjera očinstva i staranja u svakodnevnom životu djeteta. Kako kampanja bude napredovala, mi ćemo se fokusirati na druge važne teme kao što su: uključivanje očeva u svakodnevnu brigu o deci, obrazovanje, zdravlje djeteta i prevenciju nasilja.

Prve tri teme kampanje su:

 1. Budi ponosan i pokaži to - Možeš da budeš muškarac koji zaslužuje poštovanje svoje zajednice i porodice. To je lako... samo budi ponosni otac. Prečesto je jedina uloga koju društvo prepoznaje ili očekuje od muškaraca da budu hranioci porodice. Ali društvo i porodice takođe žele i poštuju muškarce koji su angažovani i posvećeni očevi.

 2. Igraj se - Znaš da je igra ozbiljan posao. Svaki dan odvoji vrijeme za smijeh i igru. Skoro polovina očeva u svijetu kažu da oni pružaju neku vrstu svakodnevne brige ili su na neki način svakodnevno uključeni u živote svoje djece. Najčešća dnevna aktivnost koju muškarci izvode sa djecom: igra. Igra sa djecom je važan posao i kao rekreacija i kao staranje i trebalo bi je što više podsticati.

 3. Budi hrabar – pokaži naklonost

Imaš mogućnost da budeš otac koji otvoreno pokazuje emocije onima koje voli. To je retka stvar u današnjem svijetu. Mnogi muškarci i žene misle da muškarci ne mogu ili ne treba da pokažu naklonost prema djeci – da bi trebalo da se ponašaju stoički, i da budu oni ti koji nameću pravila i disciplinu. Ali, pokazivanje naklonosti i ispoljavanje osjećanja i brige su među najvažnijim stvarima koje očevi mogu da urade.Veća je vjerovatnoća da će djeca koja imaju emotivno bliske odnose sa svojim očevima i sama pokazati empatiju, biti povezana i uključena u svoje zajednice i imati bolje mentalno zdravlje.

 Kome je namijenjena kampanja?

Poznavajući činjenicu da je svaka porodica jedinstvena i da ima svoju vlastitu dinamiku, formu i odnose odlučili smo da imamo inkluzivni pristup roditeljstvu i da uključimo sve tipove porodica.

Primarna ciljna grupa tokom iniciranja kampanje će biti očevi, očusi i budući očevi.

Kasnije, kampanja će se fokusirati na sve staratelje, odrasle uzore poput deka, trenera, nastavnika i ostalih članova porodice.

Mi takođe razumijemo i cijenimo značaj majki i ne želimo da umanjimo njihovu važnu ulogu u životu djeteta i porodice, pa će zbog toga ova kampanja uključiti majke i žene kao starateljke.

 Šta želimo da (po)kažemo?

Odvoji vrijeme da budeš tata – Da, važno je da budeš hranilac porodice, ali trebalo bi da pronađeš više vremena za svoje dijete. Mnogo propuštaš ako to ne učiniš. Provedi neko vrijeme sa svojim djetetom - budi aktivan otac.

Budi dobar uzor – Budi dobar tata, budi dobar uzor svom djetetu.

Vojnik i autoritet nasuprot emotivnom i predanom ocu – Tvoja okolina te uči da budeš policajac i autoritet, onaj koji je strog. Uživaj i opusti se, igraj se sa svojim djetetom, pokazuj naklonost i osjećanja, prepusti se igri – pjevaj sa svojim djetetom u automobilu čak iako mrziš da pjevaš, pleši sa svojim djetetom, igraj se sa svojim detetom.

Ne brini šta će drugi ljudi da kažu – jedina stvar koja je bitna je ono što će tvoje dijete da kaže i vrijeme koje provodiš sa svojim detetom, nemoj da propustiš to vreme.

Od 15. maja 2015. Institut Perpetuum mobile je pokrenuo kampanju koja će biti vidljiva u Banjoj Luci i široj javnosti koja će moći pogledati postere sa porukama, vidjeti video poruke, doći u dodir sa materijalima i vidjeti kreativne akcije sa mladim tatama a sve organizovano od strane aktivista „Budi muško“ kluba Banja Luka!

Mreža partnerskih organizacija na Balkanu zajedno sa CARE International Balkan pridružuju se globalnoj kampanji MenCare, čiji su koordinatori Promundo (Brazil/SAD) i Sonke Gender Justice Network (JAR).

Kampanja se sprovodi u sastavu projekta „Inicijativa mladića - dječaci i muškarci kao saveznici u prevenciji nasilja i rodnoj transformaciji na Zapadnom Balkanu“.

Super tata, potrudi se da ti se dijete zahvali riječima:

„Sva sreća da si ti moj tata“!!!

Izvor: Perpetuum mobile
Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog