Vijesti

Za njih zakon ne postoji: Ko će ih (i kada) kažnjavati?

Nedavno je u Bosni i Hercegovini na snagu je stupio novi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima BiH (ZOBS BiH), čije sankcije su po učesnike u saobraćaju mnogo rigoroznije.

Postavlja se pitanje da li će i čuvari reda u budućnosti početi da poštuju propise, vežu bezbjednosni pojas tokom vožnje i kažnjavaju kolege za počinjene prekršaje.

Sagovornik Frontala iz Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo tvrdi da to do sada nije bio slučaj i da su policajci kolegama, uglavnom, “gledali kroz prste”.

- Možemo se lagati, ali je činjenica da ukoliko saobraćajac zaustavi kolegu, u uniformi ili civilu, a ovaj mu pokaže službenu legitimaciju, slijedi drugarski pozdrav i zatvaranje očiju za nevezivanje pojasa, prekoračenje brzine ili koju čašicu više – navodi naš sagovornik.

On dodaje da je više od 20 godina zaposlen u policiji i da do sada nije platio nijedan saobraćajni prekršaj.

Gledajući policijske patrole širom BiH građani se svakodnevno mogu se uvjeriti da saobraćajci uglavnom ne vežu bezbjednosti pojas. Nije rijedak slučaj da vidimo policijsko vozilo na kojem ne radi jedno svjetlo, što je takođe prekršaj, jer se radi o tehnički neispravnom vozilu.

- Nedavno me je zaustavila policijska patrola, kojoj nije radila sijalica prednjeg fara. Pisali su mi kaznu zbog toga što nisam imao vezan pojas, a kada sam ušao u vozilo da potpišem nalog rekao sam im da ni oni nisu vezani i da voze neispravan automobil, na šta sam dobio odgovor da “to nije moj problem”. Nakon uručivanja naloga, policajci su se odvezli, a nijedan od njih nije vezao pojas – ispričao nam je M. K. iz Sarajeva.

On se pita - Da li zakoni u BiH isto važi za sve i ko je zadužen za kažnjavanje onih koji kažnjavaju građane?

Sa istim ili sličnim slučajevima susretali su se i građani iz drugih krajeva BiH. Stanovnici najvećeg grada Republike Srpske često su svjdoci nepropisno parkiranih službenih policijskih vozila.

- Nedavno sam prolazio pored Visoke škole unutrašnjih poslova u banjalučkom naselju Borik, gdje su službenici MUP-a imali neki seminar ili obuku i na desetine svojih privatnih automobila parkirali na nedozvoljenim mjestima oko same škole. Naravno, nikome nije palo na pamet da ih kažnjava, iako je na samo 50 metara od policijske škole, kod studentskog Kampusa, bio slobodan veliki parking – ispričao je za Frontal Banjalučanin, koji nije želio da mu pominjemo ime.

I slike službenih policijskih vozila, bez upaljene rotacije, koja su parkirana na nedozvoljenim ili mjestima za osobe sa invaliditetom postale su gotovo normalna pojava.

Podsjećamo, prema odredbama novog Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH propisane su mnogo strožije novčane kazne nego ranije. Tako se sada za korištenje mobilnog telefona tokom vožnje i nekorištenje zaštitnog pojasa plaća od 100 do 300 KM, a za prekoračenje brzine od 400 do 1.000 KM. Novčanom kaznom od 400 KM do 1.000 KM bit će kažnjeni vozači koji odbiju alkotestiranje ili imaju više od 1,5 promila alkohola u krvi, a ako je suvozač u automobilu pijan, to zadovoljstvo  kažnjavaće se sa 40 maraka.

Nakon gore navedenih slučajeva, pitamo se da li će novi Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja u praksi tretirati zaposlene iz policijskih agencija širom BiH, koji bi svojim primjerima trebali biti uzor građanima?

 

Frontal

 
Komentari
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog