Intervju

Ashok Murty: Prepoznajte sebe da biste prepoznali svoj stil

Ashok Murty, najpoznatiji je kao prva osoba koja se bavila TV stajlingom. Postavio je standarde posla u toj oblasti koji još važe, a otisnuo se i u one vrste stajlinga koje u fokusu imaju konkretnu osobu.

Murty je stilista i konsultant, te predavač na Accademia del Lusso na predmetima Fashion editing i Branding. Pored niza domaćih modnih kuća angažovanje je našao i u HUGO BOSS-u, franšizi za Srbiju, gdje obavlja zadatak kupca za žensku liniju kao i nosioca komunikacije sa kompanijom za sve oblasti vezane za brend kao takav. 

Ako bi imao svoj moto on bi vjerovatno glasio: “Ne upuštaj se ni u šta ako to nije nešto što ćeš uraditi najbolje, ako to nije nešto čemu se nećeš predati potpuno i ako to što radiš doživljavaš samo kao rutinu.”

Na pitanje moraju li svi imati “svoj stil”, imaju li svi “svoj stil” i šta to zapravo znači, te koliko je (ako jeste) “posjedovanje svog stila” važno za identitet jedne osobe Murty kaže: “Već iz pitanja mogu se “naslutiti” odgovori na njega: da, čak i oni koji odbijaju da se bave sopstvenim stilom na taj način stvaraju stil. U velikoj većini slučajeva on je loš; to je očigledno u vizuelnoj komponenti (a velika većina nas je jedino tako i sagledava), međutim, nepostojanje stila je mnogo ozbiljnija prepreka u komunikaciji. Jednostavno, unaprijed vas svrstava u sivu zonu ljudi sa kojima nismo baš sigurni po pitanju povjerenja. Jer “stil” bi trebao da bude samo refleksija ličnosti i ako je dobro postavljen jasno pozicionira pojedinca.

Može li nam odjeća/stil pomoći da se promijenimo, ili barem da promijenimo, kako svoj pogled na sebe, tako i okoline na nas?

Na ličnom planu trenutak kada se na ovaj način počnemo baviti sopstvenom pojavnošću je najčešće trenutak kada se počinjemo baviti i sobom. To je jako dobra vježba koja može da nas navede na put promjene i sopstvene evolucije. I kada se najgore osjećamo ovo je najbolji način da sebi povratimo dostojanstvo. A sve to će prepoznati i okolina…

O modnim pravilima za poslovno oblačenje, koja nikako ne bi smjela biti prekršena Murty kaže: Jezik odjeće kao i jezik kojim komuniciramo verbalno sastoji se od riječi. Te riječi i u jednom i u drugom slučaju slažu se u rečenice. Svako, dakle, koristeći riječi koje svi oko njega razumiju šalje različite poruke, svjesno ili nesvjesno. Dakle, za početak, nemojte da izmišljate riječi – niko vas neće razumjeti. Drugo, pazite kako te riječi kontekstualizujete – one mogu da budu ili dio kafanskog hita ili ozbiljne poeme. Treće, dobro razmislite da li vaše riječi nekog vrijeđaju ili povrjeđuju; one imaju tu strašnu moć.

Koliko ljudi na našim prostorima (BiH, Srbija), posvećuju pažnju izgledu/odjeći koju nose? Ko u poslovnom svijetu/javnom životu više vodi računa o svom izgledu – muškarci ili žene?

Mislim da su svojom pojavnošću ljudi sa ovog prostora mnogo više opterećeni nego neki drugi regioni u svijetu. Jednostavno, to je posljedica života u siromašnom okruženju. Nažalost, odjeća je najčešće samo još jedan od statusnih simbola kojima se ljudi međusobno određuju tako da robne marke, cijena i selektovana dostupnost igraju mnogo veću ulogu u ovome nego dobar ukus. I čini mi se da su svi potpuno opterećeni sopstvenim izgledom, ali na najgori mogući način. U strahu da ne utonemo u stereotip svoju individualnost najčešće gradimo diskutabilnim izborima.

Krajem oktobra, na prvoj regionalnog konferenciji Kabinet, 25. i 26. oktobra Ashok Murty će govoriti na temu ličnog stila – “Prepoznajte sebe da biste prepoznali svoj stil”.


 

Frontal

 

 

Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog