Društvo

Мира Ковачевић „оживљава“ портрете кроз винорел технику

Српска сликарка Мира Ковачевић већ неко вријеме у својим радовима, најчешће портретима других људи, примјењује технику винорел, која ју је, како каже, потпуно окупирала. Ни љубитељи умјетничких дјела, посебно вина, нису остали имуни на оваква умјетничка дјела.

Техника винорел у сликарству је захтјевна и ријетко кориштена сликарска, то јесте, цртачка техника, гдје је спектар боја ограничен тоновима вина, од свјетложутих, тамноцрвених и љубичастих до комбиновања различитих сорти вина.


Ковачевићева у разговору за Фронтал открива како је, по завршетку Академије ликовних уметности сликала различите поетике и изражавала се на уобичајен начин, штафелајним сликарством.

„Сликарство није било мој првобитни избор. Дуго сам, као дете, маштала о томе да ћу за филм и позориште дизајнирати костиме, бавити се костимографијом. На академији сам се предомислила и пребацила на сликарство“, каже Ковачевићева.


Она додаје да је технику винорел почела примјењивати када је дошло до засићења у досадашњем раду кроз сликарство, па је одлучила испробати нешто ново.

„Тада ми је на ум дошао винорел, техника која постоји готово колико и само сликарство,  али је мало позната и ради је веома мали број људи. О техници винорел не постоји литература, нити се изучава на академијама, па се сво знање стиче кроз рад и експериментисање са винима“, открива нам Ковачевићева.

Она каже да је ова техника тешка из разлога што се не може пресликати или поправити евентуална грешка.

„Мора се радити врло концентрисано и промишљено. Веома је важна сликарска вештина и сигурна рука. Слике се раде по више дана, зависно од комплексности мотива“, додаје Ковачевићева.


Када је у питању правилан одабир сорте или квалитета вина за сликање овом техником, Ковачевићева истиче да је најважније одбрати вино лијепе боје, јаког пигмента и упознати како се на папиру понаша.

„У првом моменту, слике су модре, тамно љубичасте, бордо, али временом, услед оксидације мењају боју и постају смеђе. Због тога се каже да је винорел „жива техника“, јер пред вашим очима пратите промене на слици, баш како се и само вино са годинама мења у бачвама или боцама, и винске слике су сличне“, каже нам Ковачевићева.

Ковачевићева додаје да је увијек присутан безброј мотива који је покрену да уради винорел.

„Најчешће сликам обнажене жене, али и даме у изазовном рубљу или пак раскошним романтичним хаљинама. Желим да забележим посебност женске лепоте“, каже Ковачевићева.

Додаје да су купци њених слика најчешће љубитељи вина, винари, вински блогери, странци, али и доста људи из нашег региона.

Један од могућих проблема за већом потражњом оваквих сликарских радова јесте и недовољна упућеност људи за техником винорел, али они који их купе, често бивају одушевљени њеном посебношћу.

„Винорел је слабо позната техника, с тога изазива велику пажњу. Слике су лепе, необичне и другачије од свега што у ликовном свету постоји. Мене је потпуно окупирала и још дуго ћу је радити, то је сигурно“, истиче Ковачевићева.


Истиче да је у претходној, 2018. години, много радила, сликала и да су слике полако налазиле пут до купаца, али да се и сама јавност много интересовала за њен рад и технику винорел.

„Иза мене је пуно интервјуа у штампаним и електронским медијима. У овој години потрудићу се да слике прикажем и на некој изложби“, каже на крају разговора за Фронтал сликарка Мира Ковачевић.

Мира Ковачевић је рођена 1981. године у Земуну, Србија. Школу за уметничке занате је завршила у Шапцу, а сликарство дипломирала на Академији лепих уметности у Београду, у класи академика Душана Оташевића.

До сад је одржала 12 самосталних изложби слика у Србији, Црној Гори и Бугарској. Учествовала је на бројним групним изложбама и ликовним колонијама. Живи у Источном Сарајеву.

Више о Мири Ковачевић можете погледати на друштвеним мрежама фејсбук и инстаграм под називом serbianwinepainter.

 

Аутор: Миљан Рашевић
Фотографије извор: Фото Јелена

 

 

 
Twitter
Anketa

Da li Grad Banjaluka treba organizovati svečani doček Pravoslavne Nove godine?

Rezultati ankete
Blog