Svijet

Kako se Amsterdam bori protiv masovnog turizma, ne žele biti kao Venecija

Poznat po svojoj toleranciji koliko i svojim uskim kućama i širokim kanalima, Amsterdam prolazi kroz radikalnu promjenu stava kada je riječ o milionima turista koji dolaze da ga vide svake godine, piše Si-En-En.

Tolerancija je, čini se, dostigla svoje granice u holandskoj prestonici, koja sada aktivno poziva posjetioce da idu na drugu mjesta jer se frustrirani mještani žale na pritisak posjetiocima.

"Pritisak je veoma visok", kaže Elen van Lun, partner u holandskoj arhitektonskoj firmi OMA, koja je uključena u prilagođavanje grada budućnosti. "Ne želimo da se pretvorimo u Veneciju. Problem s kojim se trenutno suočavamo je da je Amsterdam toliko voljen od strane turista i toliko mnogo ga posjećuju."

Iako Van Lun priznaje pozitivne aspekte turizma, koji holandskoj ekonomiji donosi oko 82 milijarde eura godišnje, zabrinuta je činjenicom da ogroman broj posjetilaca uništava dušu ovog živahnog kosmopolitskog grada.

Poput Venecije, Amsterdam je postao simbol za fenomen prevelikog turizma, koji je usko povezan sa sve pristupačnijom cijenom avionskih karata. Dok neki drugi gradovi tek počinju da se hvataju ukoštac sa ovakvim problemom, Amsterdam je jednostavno rekao da mu je dosta. 

Naime, za taj grad se predviđa nastavak desetogodišnjeg porasta broja posetilaca, sa 18 miliona u 2018. na 42 miliona u 2030, što je 50 puta veći broj od sadašnjeg broja stalnog stanovništva. 

Holandski turistički zvaničnici nedavno su preuzeli hrabru odluku da prestanu sa reklamiranjem svoje zemlje kao turističke destinacije. Njihov izvještaj "Perspektiva 2030", objavljen ranije ove godine, izjavio je da će sada fokus biti na "destinacijskom menadžmentu" umjesto na "promociji destinacije".

U dokumentu se takođe ističe buduća strategija zemlje, priznajući da će životna opasnost Amsterdama biti ozbiljno pogođena "preopterećenošću posjetilaca" ako se ne preduzme akcija.

Prošle godine, čuveni znak "I amsterdam" uklonjen je izvan Rijks muzeja, glavne gradske galerije u gradu, na zahtjev grada Amsterdama, jer je to "bilo preveliko na već ograničenom prostoru". Dva metra visoka slova su premještena u razne "manje poznate četvrti" u pokušaju da se privuku putnici daleko od centra grada.

"Uživajte u cvijeću, poštujte naš ponos"


Masovni turizam je takođe uticao na jedan od poznatih amsterdamskih simbola, tulipane. Međutim, turisti koji su pravili selfije su uništavali polja tulipana, navodeći turističku zajednicu da izda vodič za snimanje fotografija pored njih.

Pored toga, znakovi ukrašeni sloganom "Uživajte u cvijeću, poštujete naš ponos", postavljeni su oko polja u regionu kako bi odvratili posjetioce od gaženja tulipana dok poziraju za slike. Neki poljoprivrednici su se čak odlučili da ograde svoja polja tulipana kako bi ih zaštitili.

Okončati obilaske Crvene četvrti


Preduzete su i mjere za obeshrabrivanje turista da posjete neke od najatraktivnijih turističkih mjesta u Amsterdamu, kao što je Ulica Crvenih fenjera. Ranije ove godine, gradska vlast je objavila da će okončati obilaske Crvene četvrti, pozivajući se na zabrinutost da se seksualni radnici tretiraju kao turistička atrakcija.

Zabrana će stupiti na snagu 1. januara 2020. godine.

Kuća Ane Frank

Kuća Ane Frank, jedinstveno svjedočanstvo o životu njemačke tinejdžerke pod nacističkom okupacijom, treći je najpopularniji muzej u Amsterdamu, nakon Van Gog muzeja i Rijks muzeja.


 

 

Izvor: cnn

 

 

 

Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog