Region

Hrvatska na dnu ljestvice po korišćenju interneta u EU

Više od petine hrvatskih građana ili njih 21 odsto, nikad nije koristilo internet, što je alarmantan podatak koji donose nove Sektorske analize zagrebačkog Ekonomskog instituta, piše danas Jutarnji list.

Koliko Hrvatska zaostaje za drugim državama EU u korišćenju interneta pokazuju i podaci Indeksa digitalne privrede i društva (DESI) Evropske komisije.

I u najnovijem izvještaju o Hrvatskoj u Briselu upozoravaju da se 21 posto hrvatske populacije u prošloj godini nikad nije koristilo internet, što Hrvatsku i po tome svrstava na dno ljestvice EU, odnosno na 25. mjesto među članicama Unije, navodi ovaj zagrebački dnevnik.

Riječ je o gotovo dvostruko većem udjelu osoba koje ne koriste internet od prosjeka EU, u kojoj 11 odsto građana, ili svaki deveti stanovnik, nikada nije koristio internet, prenosi Tanjug.

U poređenju Hrvatske sa, na primjer, skandinavskim zemljama tu su gotovo potpuno nemoguće budući da, kako stoji u Sektorskim analizama, samo dva posto Danaca nikada nije koristilo internet, dok je na Islandu, državi koja nije u EU, ali je dio Evropskog privrednog prostora (EEA), udio osoba koje nikada nisu koristile internet zanemarivih jedan odsto u ukupnoj populaciji.

I dok je internet i u Hrvatskoj potpuno zaživio kod mladih generacija pa ga tako koriste praktično svi u dobi do 25 godina, a u grupi od 25 do 34 godine ne koristi ga samo jedan odsto populacije, čak 62 odsto građana starijih od 65 godina nikada nije koristilo internet, ističe Jutarnji.

Drugim riječima, što je starija grupa, to je kod nje manje prisutno korištenje interneta.

Hrvatskoj pritom ne idu na ruku demografski trendovi, budući da je njeno stanovništvo sve starije, a mnogi mladi su bolje sutra odlučili da potraže u razvijenijim zemljama Zapada.

Internet se u Hrvatskoj slabije koristi nego u ostatku EU i u poslovnoj zajednici.

Doduše, navodi list, velik broj hrvatskih firmi, njih 73 odsto, ima vlastite veb stranice, no to je manje od prosjeka EU u kojoj svoje veb stranice ima 77 odsto firmi.

Za prosjekom EU kaskamo i po korišćenju društvenih medija u poslovne svrhe, dok je e-trgovina u Hrvatskoj još uvijek, može se reći, u povojima, barem u poređenju s razvijenim zapadnoevropskim društvima, piše Jutarnji.

 

Izvor: Politika 
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog