БАЊА ЛУКА – Министар културе Србије, Небојша Брадић, оцијенио је да култура има посебан значај у развоју односа Србије и Републике Српске.
"И у најтежим околностима постојале су везе у области културе између стваралаца и институција и на тај начин афирмисале стваралаштво и културну традицију српског народа", изјавио је Брадић за бањолучке медије.
Он је навео да постоје бројне успјешне активности које су реализоване сардњом умјетника и културних институција из обје средине, као и да је простор за сарадњу одувијек био отворен и да постоје изузетна очекивања у наредом периоду.
"Један од најзначајнијих била је копродукција фила `Турнеја` Горана Марковића. Редовно је присуство позоришта из Србије на позоришним фестивалима у РС, као и гостовања позоришта из Бање Луке у Србији. Изузетно је била важна сарадња у области издаваштва и представљања литературе, као што је то био подухват фототипског издања `Горажданске штампарије 1519 – 1523`", рекао је Брадић.
Оно што Брадић није рекао, јесте да филм Турнеја Републици Српској није донио ама баш ништа, осим негативног имиџа и додатног гњева и збуњености њених становника, у погледу тога како да се поставе према Србији. Тим више што никако нису могли да схвате да их Београд тако представља, и то за њихове рођене паре.
Брадић је зато додао пар флоскула у смислу "да је потребно наставити са афирмацијом српске културе и на међународним сајмовима и фестивалима, и констатовао да би таквих догађаја могло бити више, јер су велики потенцијали културне сцене и још веће потребе публике".
Ипак, такође је пропустио да нагласи како се у свим погледима, а поготово у културном, обично иза Србије додаје придјев "матица", те да у том случају никако није јасно зашто у прошлој години РС финансира филмску индустрију Србије, док иста та Србија није уложила ни динар помоћи у развој културне продукције РС.
О озбиљном представљању умјетника из РС, на културној сцени Србије уз помоћ његовог министарства, не вриједи ни причати, нити се који новинар у нашим медијима смије одважити да га то пита.
Потпуно је јасно да власти у Србији, а поготово културна елита, желе да задрже колонијалан и искључиво потрошачки положај РС у сфери културне и забавне индустрије; али никако није јасно зашто такву политику подржава и Влада РС?!

