Četvrtak, 11.12.2025.
-0.1 C
Sarajevo

Саобраћајне несреће однесу милион живота годишње

ЖЕНЕВА – У саобраћајним несрећама у свијету погине више од 1,2 милиона људи сваке године,а између 20 и 50 милиона претрпи разне повреде, налази су студије Свјетске здравствене организација (СЗО), спроведене у 178 земаља, која је нашла и да у саобраћајним несрећама више гину богати него сиромашни.


Саобраћајне несреће биле су девети узрок смртности у свијету 2004, а један од прва три међу популацијом између пет и 44 године.

Више од 90 одсто несрећа се догађа у земљама са ниским или средњим приходима док те земље посједују само 48 одсто од укупног возног парка у свету.

У студији се указује да је посебно забрињавајуће то што су скоро пола (46 одсто) од 1,2 милиона жртава такозвани угрожени учесници у саобраћају, као што су пешаци, бициклисти и мотоциклисти.

И у тој категорији је пропорционално више страдалих у сиромашним земља, па на пример тај број представља 70 одсто у западном Пацифику у скоро 80 одсто у Тајланду.

Број смртних случајева од саобраћајних несрећа „стабилизовао се или пао последњих година у многим земљама са високим приходима", наглашава се у студији, али се додаје да и поред тога што се у неким земљама већа пажња придаје безбједности у саобраћају у већини области у свијету „та епидемија и даље шири".

„Ако се ништа не предузме да се то заустави, број погинулих ће достићи 2,4 милиона до 2030, чиме ће несреће на путевима бити пети узрок смртности у свијету", упозоравају аутори студије.

У студији се наглашава да ни једна земља не може да се опусти по питању сигурности на путевима и да чак и земље с најбољим учинком као Холандија, Велика Британија или Шведска „могу још много да поправе ситуацију".

У Шведској, на примјер, несреће на путевима су узрок смртности код 20 одсто деце од пет до 19 година.

У студији је назначено да још треба предузети значајне напоре да се осигура саобраћај и истиче да мање од половине земаља у свијету има законе којима се бори против „пет фактора ризика" – вожња у алкохолисаном стању, превелика брзина, ношење кациге, ношење појаса и коришћење безбедносне опреме за дјецу.

Popularno ove nedelje

Krnjić ponovo oborio usvajanje Pravilnika za novi granični prelaz Gradiška

Člana Upravnog odbora UIO Zijad Krnjić ponovo je oborio...

Vazduh nezdrav u šest gradova

U Banjaluci, Tuzli, Brodu, Prijedoru, Lukavcu i Doboju vazduh...

Zelenski priznao realnost oko Krima i članstva u NATO-u. “Nemamo snage”

Ukrajina ima realističan pristup budućem članstvu u NATO-u i...

Dodik o regulacionom planu “Malta 1” u Banjaluci

Podržavam zahtjeve građana banjalučkog naselja Rosulje da se ne...

Teme

Krnjić ponovo oborio usvajanje Pravilnika za novi granični prelaz Gradiška

Člana Upravnog odbora UIO Zijad Krnjić ponovo je oborio...

Vazduh nezdrav u šest gradova

U Banjaluci, Tuzli, Brodu, Prijedoru, Lukavcu i Doboju vazduh...

Zelenski priznao realnost oko Krima i članstva u NATO-u. “Nemamo snage”

Ukrajina ima realističan pristup budućem članstvu u NATO-u i...

Dodik o regulacionom planu “Malta 1” u Banjaluci

Podržavam zahtjeve građana banjalučkog naselja Rosulje da se ne...

Čović: Federalizam obezbjeđuje jednak glas sva tri konstitutivna naroda

Predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović izjavio je sinoć u...

Milan Nedeljković će biti novi šef BMW-a

Srbin Milan Nedeljković preuzeće 14. maja 2026. dužnost predsjednika...

Ševe, Strele ili o sarajevskim snajperistima Armije BiH

Sjećam se jednog razgovora u kojem je Boro Kontić...

Povezani članci

Popularne kategorije