Petak, 12.12.2025.
-1.1 C
Sarajevo

Za most kod Gradiške nema novca

Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture juče nam je rečeno
da je Hrvatska dobila manje novca nego što je planirano, zbog čega je
morala da odredi koje projekte će realizovati u prioritetu, a koji će
biti stavljeni kao zaliha projekata. To znači da će most kod Gradiške
biti građen samo ako Hrvatska ili EU odustanu od Pelješkog mosta, u šta
je teško vjerovati da se može desiti u praksi.

Kao što smo juče pisali, radi se o pet projekata za koje je Evropska
komisija odobrila 330 miliona evra, od kojih su prioriteti Pelješki
most, koji će sam koštati više od doznačenih sredstava, te obilaznica
Omiš i saobraćajnica oko Rijeke.

"S obzirom na ograničen broj resursa koji je dobio sektor prometa, bilo
je potrebno navesti one projekte koji su prioritet i one koji su
sekundarni, odnosno zaliha projekata. Praksa je takva da bude navedeno
više projekta pa u slučaju da ne prođu prioritetni, u rezervi  imate
osigurane druge projekte na koje može biti potrošen rezervirani novac.
Dakle, prioritet su povezivanje razdvojenog teritorija Republike
Hrvatske, Rijeka D403, obilaznica Omiš, a projekti u zalihi most kod
Gradiške i treći prometni trak dionice Zagreb – Karlovac", istakla je
Renata Ivanović, portparol pomenutog ministarstva.

Pojasnila je da su kriterijumi za finansiranje projekata spremnost za
aplikaciju, priprema projekta u skladu sa svim procedurama poput studija
izvodljivosti i ekoloških dozvola i slično.

"Osim toga, projekti moraju biti usklađen s mjerama koje su navedene u
Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske", naglasila je
Ivanovićeva.

Dodala je da je osim pomenutih 330 miliona evra u svrhu cestovnog
razvoja Hrvatske, odobreno još 70 miliona evra, ali da je taj novac
namijenjen za projekte cestovne bezbjednosti i da ne može biti korišten
za gradnju cesta.

Dušan Topić, direktor "Autoputeva RS", i dalje ističe da nije izgubio
nadu da će most ipak biti izgrađen i da će Hrvatska ispuniti svoju
obavezu da sa dvadesetak miliona evra finansira polovinu mosta kod
Gradiške i sa dodatnih 50 miliona evra priključnu brzu cestu na autoput
Zagreb – Beograd. 

"Uprkos očiglednoj političkoj opstrukciji koja postoji i iz Zagreba i
iz Sarajeva, i dalje vjerujem da će na kraju doći do realizacije
projekta i da ćemo u proljeće naredne godine raspisati tender za
izvođača radova", rekao je Topić.

Iz Delegacije EU nam juče nije stigao odgovor uz objašnjenje da se čeka
stav Evropske komisije. Odgovor nam nisu poslali ni iz Ministarstva
transporta i komunikacija BiH, koje je u aprilu 2004. godine potpisalo
prve dokumente o izgradnji mosta kod Gradiške.

Izvor: Nezavisne

Popularno ove nedelje

Donatorsko veče “S ljubavlju hrabrim srcima” 26. decembra

Šesnaesto donatorsko veče “S ljubavlju hrabrim srcima” biće održano...

Vazduh nezdrav u Tuzli, Banjaluci, Doboju i Lukavcu

Vazduh je jutros nezdrav u Tuzli, Banjaluci, Doboju i...

Kapidžić tvrdi da je planirana izgradnja garaže u krugu Stare pravoslavne crkve: To će zagušiti Baščaršiju (VIDEO)

Zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo i arhitekta Faruk Kapidžić...

Teme

Donatorsko veče “S ljubavlju hrabrim srcima” 26. decembra

Šesnaesto donatorsko veče “S ljubavlju hrabrim srcima” biće održano...

Vazduh nezdrav u Tuzli, Banjaluci, Doboju i Lukavcu

Vazduh je jutros nezdrav u Tuzli, Banjaluci, Doboju i...

Krnjić ponovo oborio usvajanje Pravilnika za novi granični prelaz Gradiška

Člana Upravnog odbora UIO Zijad Krnjić ponovo je oborio...

Vazduh nezdrav u šest gradova

U Banjaluci, Tuzli, Brodu, Prijedoru, Lukavcu i Doboju vazduh...

Zelenski priznao realnost oko Krima i članstva u NATO-u. “Nemamo snage”

Ukrajina ima realističan pristup budućem članstvu u NATO-u i...

Povezani članci

Popularne kategorije