ЊУ ДЕЛХИ – Индијска компанија
"Тата моторс" лансирала је на индијско тржиште најјефтинији путнички аутомобил на
свијету – "нано", који ће се продавати за 100 000 рупија (2.000 долара), у нади
да ће унијети револуцију у путовања милиона Индијаца и зауставити пад продаје у
земљи, изазван глобалном економском кризом.
Власник компаније Ратан Тата очекује да
ће нови мали аутомобил наићи на
добар пријем код
индијске средње класе, која ће са
мотоцикала и скутера прећи на безбједније и комфорније возило на четири точка.
Процјењује се да
ће потражња за "народним аутомобилом" бити већа од понуде због тога што
ће монтажа у
првој години бити ограничена капацитетима производње од свега 30 000 до 50 000 комада годишње, што је
само мали дио
првобитног циља од 250 000, наводе аналитичари.
Чак и доста богатији Индијци
загледају "нано", дуг три метра, који има мотор са два цилиндра, четири брзине мануелне
трансмисије и може да постигне брзину од 105 километара на сат. "Нано" нема ваздушно
хлађење, електричне подизаче стакала, нити аутоматски мјењач, али ће ускоро на располагању
бити и луксузна верзија.
Послије вијести да је "нано"
лансиран на тржиште, акције компаније "Тата" одмах су скочиле за осам процената,
што је много више од очекивања.
Дилери извјештавају да су "запљуснити"
питањима о условима куповине аутомобила, чије је појављивање више пута одгађано
због насилних протеста сељака поводом куповине плодне земље за подизање фабрике.
Управа "Тата моторса" је због тога била принуђена да пребаци локацију из Западног
Бенгала у Гуџарат.
Нова фабрика на западу Индије
неће бити готова до краја 2010. године, што значи да производња мора да крене у
постојећим погонима, скромнијих капацитета, чиме ће се продужити вријеме чекања
за испоруку порученог возила.

