Četvrtak, 11.12.2025.
-0.1 C
Sarajevo

“Трабант”, “лада” и други источни олдтајмери скупљи него икад

Томас Плонски обожава олдтајмере из некадашњег источног блока. У својој радионици у Грефенхајнихену, овај електричар поправља возила која су се прије 20 година производила у Источној њемачкој, Чехословачкој и Сојветском Савезу.


“Аутомобили попут “волге”, “вартбурга” и “ладе” доживљавају праву ренесансу. Због тога су и њихове цијене достигле до сада незабиљежени ниво”, каже педесетогодишњи Плонски, један од посљедњих трговаца аутомобилима из источног блока. Сваке године 50-60 аутомобила промијени власника уз његово посредовање.

За “шкоду октавију” из 1961. треба издвојити чак 12.000 евра. “Све је теже пронаћи пристојна кола из тог доба”, каже Плонски, који обилази Њемачку у потрази за источним олдтајмерима. Готово да је немогуће набавити по прихватљивој цијени добро очуване примјерке двоточкаша марке “симсон” и МЗ, који су се некада производили у Источној Њемачкој.

Плонски, међутим, не успјева да задовољи потражњу купаца ни за појединим моделима аутомобила. “Они који желе да инвестирају у “вартбург кабриолет 311” гарантовано више немају шансе да то учине”, каже он.

Међу фабрикатима постоје разлике. “Вартбург”, “шкода” и “лада” стекли су статус олдтајмера, за разлику од “трабанта 601”. Разлог је неуништива техника због које је овај аутомобил и данас атрактиван као возило за свакодневну употребу. “Многи га купују као повољан други аутомобил. Било да је ријеч о пецарошима или онима који путују на посао у други град – сви они желе јефтини аутомобил, чије одржавање не кошта много”, објашњава Плонски.

Међутим, и носталгична осјећања многе нагоне да купе неки од ових аутомобила. “У доба Источне Њемачке, били сте краљ ако сте имали овакав аутомобил, али тада то себи нисам могао да приуштим”, каже старији господин из Лајпцига, који је ријешио да купи “ладу 2017”. После више од двадесет година жеља му се најзад испунила.

(Фронтал)

Popularno ove nedelje

Krnjić ponovo oborio usvajanje Pravilnika za novi granični prelaz Gradiška

Člana Upravnog odbora UIO Zijad Krnjić ponovo je oborio...

Vazduh nezdrav u šest gradova

U Banjaluci, Tuzli, Brodu, Prijedoru, Lukavcu i Doboju vazduh...

Zelenski priznao realnost oko Krima i članstva u NATO-u. “Nemamo snage”

Ukrajina ima realističan pristup budućem članstvu u NATO-u i...

Dodik o regulacionom planu “Malta 1” u Banjaluci

Podržavam zahtjeve građana banjalučkog naselja Rosulje da se ne...

Teme

Krnjić ponovo oborio usvajanje Pravilnika za novi granični prelaz Gradiška

Člana Upravnog odbora UIO Zijad Krnjić ponovo je oborio...

Vazduh nezdrav u šest gradova

U Banjaluci, Tuzli, Brodu, Prijedoru, Lukavcu i Doboju vazduh...

Zelenski priznao realnost oko Krima i članstva u NATO-u. “Nemamo snage”

Ukrajina ima realističan pristup budućem članstvu u NATO-u i...

Dodik o regulacionom planu “Malta 1” u Banjaluci

Podržavam zahtjeve građana banjalučkog naselja Rosulje da se ne...

Čović: Federalizam obezbjeđuje jednak glas sva tri konstitutivna naroda

Predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović izjavio je sinoć u...

Milan Nedeljković će biti novi šef BMW-a

Srbin Milan Nedeljković preuzeće 14. maja 2026. dužnost predsjednika...

Ševe, Strele ili o sarajevskim snajperistima Armije BiH

Sjećam se jednog razgovora u kojem je Boro Kontić...

Povezani članci

Popularne kategorije