Škole predstavljaju formalno obrazovanje koje je obavezno za svakog čovjeka. Srednja škola nije obavezna zakonom, ali svako ko imalo cijeni sebe, želi da završi srednju školu i usavrši se u nekoj oblasti. Prednosti škola su sva ona prijateljstva koja steknemo, svi oni odmori provedeni sa našim školskim drugarima koji s vremenom postaju i naši dugogodišnji prijatelji.
Socijalizacija u društvu i razvoj komunikacijskih vještina je veoma bitan dio za svakog čovjeka. Naučimo i edukujemo se o mnoštvu novih stvari, nekih manje ili više bitnih koje će nam pomoći u obrazovanju. Međutim, da li to znači da su škole odgovorne da nas oblikuju u određeni kalup? Škole su po meni robovi vlasti te predstavljaju ustanove koje nas pakuju u foliju sistema.
Sjećam se da sam jednom dobila temu u školi da pišem na teme kao što su “ Sreća” ili “Ljepota je u oku posmatrača”. To su subjektivne teme na koje mogu napisati 2 rečenice ili 2 lista u zavisnosti od toga šta za mene predstavaljaju. Sjećam se da me profesor pogledao i rekao kako je sve to super, samo da ustvari ništa nije tako u realnom svijetu i da nije dovoljno dobro. Da li je on trebao da ocijeni tehniku pisanja, gramatiku i neke druge tehničke stvari ili je trebao da opovrgne moje mišljenje i smjesti me u kalup?
Uvijek se govorilo o nasilju među vršnjacima. Zar i sputavanje učenika i nedostatak prava nije neka vrsta nasilja? 7 milijardi ljudi postoji, samim tim i 7 milijardi različitih mišljenja. Ne mislim da je potrebno da 2 osobe razmišljaju na isti način, a kamoli 7 milijardi. Najveći naučnici su bili problematični u školi ili su čak bili izbačeni. U njima se budio bunt na sisteme koji su postavljeni u školama, a profesori su robovi tih sistema. Zašto je jedan Nikola Tesla morao da se uklopi u masu ili jedan Albert Ajnštajn? Najveći problem je što se danas još uvijek znanje i inteligencija mjere po ocjenama.
Ja se lično slažem sa Gardner da postoji nekoliko tipova inteligencije i da ne može jedna osoba biti dobra u svemu. Samo je bitno kako ispoljiti svoj talent, svoju kreativnost, a to je ono čega manjka u školama. Potrebno je nadahnuće da bi nastala umjetnost, a nadahnuće je ključ svega.
Prenošenje blogova i tekstova sa portala Frontal dozvoljeno je nakon isteka 48 časova od objave bloga ili uz pismeno odobrenje redakcije

