Srđan Puhalo

Srđan Puhalo je rođen 1972. godine u Foči, jer u Kalinoviku nije bilo porodilišta.Odrastao je u Kalinoviku uz pomoć roditelja, mnogobrojne familije i "Politikinog zabavnika". Čuvajući krave kod babe Radojke shvatio je da je život veoma težak, pogotovo u Kalinoviku. Do četrnaeste godine bio je učesnik dvije omladinske radne akcije, posjetio koncentracione logore Jasenovac i redovno se takmičio u "Titovim stazama revolucije", što je ostavilo neizmjerni trag na njegovoj krhkoj ličnosti. Srednju školu završio je u Sarajevu, a psihologiju je diplomirao u Beogradu. Iluzije je izgubio prilično rano, a nevinost dosta kasno. Preživio je dva rata, kao i veliku inflaciju u Srbiji, a onda je došao da živi u Banjaluku. Magistrirao je psihologiju u Banjaluci, a doktorirao u Sarajevu. Dobar je otac dvoje djece, a loš muž jedne žene. Nije nosilac nijednog ordena, ali zato ga krase mnogi epiteti kao što su soroševac, nevladinac, strani plaćenik, antisrbin, autošovinista, Bakirov Srbin. Mašta da postane profesor na Fakultetu političkih nauka u Banjaluci. Ima mnogo problema sa pravopisom, stranim jezicima, potencijom i holesterolom.

Srđan Puhalo

Niske strasti ili Grmušino čitanje Puhala

Dragi Milko,

Ja ću početi onako kako najbolje znam, patetično. Sjebao si mi vikend i umjesto da se bavim djecom, ženom, sobom ja moram da smišljam odgovor na tvoj blog.

Pa da krenemo…

Naravno da pišem patetično jer pisanje, kao i seks, bez strasti, uzbuđenja, zanosa, pa i pretjerivanja postaje čista mehanika, a to je onda patnja i za mene i za druge. Znači to si u pravu.

Što se tiče demagogije koju mi pripisuješ nije mi baš jasno šta si pod tim podrazumijevao? Koga sam ja to pokušao zavesti, čime i koji cilj sam htio postići svojm pisanjem, ali vidim da ti nemaš nedoumice.

Kažeš da u saopštenju SNSD-a nema ničeg rasističkog već “motivi tog saopštenja su veoma jasni i ponavljaju se već godinama-dnevnopolitička objašnjenja sopstvenih neuspjeha. Dakle, ono što i SNSD i sve ostale partije u BiH rade neprestano.”

Prvo, generalizacije tip “svi” i “uvijek” je teško dokazati ali i opovrgnuti, pa se time neću baviti. Za moj tekst uopšte nije važno zbog čega SNSD piše ovakva saopštenja, niti me to interesuje. To je njihova unutarstranačka stvar, ali mislim da se SNSD ne bi složio sa tobom da su izgubili. Važna je poruka koja se šalje ovim saopštenjem.

Sad ćemo se vratiti na rasizam.

Evropska komisija za borbu protiv rasizma i netolerancije ovako definiše rasizam “Rasizam će značiti uvjerenje da osnov kao što je rasa, boja kože, jezik, vjera, nacionalna pripadnost ili nacionalno ili etničko porijeklo opravdava prezir prema određenoj osobi ili grupi ljudi, ili ideju o superiornosti određene osobe ili grupe ljudi.”

Znači rasizam odavno više nije stvar boje kože već nešto mnogo sofisticiranije i teže se prepoznaja, a pogotovo priznaje.

Pa krenimo redom…

U saopštenju SNSD stoji “Potpuno je tačno da je predsjedavajući Predsjedništva BiH Mladen Ivanić došao na tu funkciju zahvaljujući glasovima Bošnjaka u izbornom inženjeringu skrojenom u kuhinji bošnjačkih političkih partija i jednog dijela međunarodne zajednice.”

Ima li ovdje prezira Milko prema Bošnjacima?

U pristojnoj Republici Srpskoj i kod pristojnih partiji, Bošnjaci kao i svaka druga etnička grupa,  tretirali bi se kao ravnopravni članovi tog društva, koji na osnovu svojih prava zagarantovanih Ustavom Republike Srpske, mogu da glasaju za bilo kojeg kandidata iz reda srpskog naroda koji se kandiduje za člana Predsjedništva iz Republike Srpske. Na zadnjim izborima birali su između tri kandidata.

Po čemu se to glasovi Bošnjaka razlikovali od bilo kojeg glasa građanina Republike Srpske bez obzira da li je on Srbin, Hrvat, Sejdić, Finci ili neki drugi Ostali?

Zbog čega je Mladen Ivanić, ili bilo ko drugi, manje legitiman predstavnik Srba u Predsjedništvu BiH  ako su za njega glasali Bošnjaci,  Hrvati, Sejdić, Finci ili neki drugi Ostali?

Zašto SNSD za izborni poraz Cvijanovićke nije optužio stanovnike Bijeljine, navijače Slavije iz Istočnog Sarajeva, ateiste, homoseksualce, ili bilo kog drugog nego baš Bošnjake?

Ako pročitaš šta je napisao Rajko Vasić na svom blogu, a napisao je „Dabome. Svi glasovi su glasovi. I izborni rezultat ne poznaje otiske prstiju. Ali za jednog političara je bitno da li su svi glasovi njegovi glasovi ili su priručni jednokratni alati izbornog inženjeringa. U Ivanićevom slučaju, ogromna većina glasova koje je dobio i kojima je pobijedio, nemaju validnost njegovog biračkog tijela. On je legalno izabran ali njegov legitimitet ne da nije upitan već ne postoji.“

Ima li ovdje superiornosti nad Bošnjacima Milko?

Vidiš da Rajko Vasić različito vrednuje glasove i dovodi njihov legitimitet u pitanje.  Njihova vrijednost ne zavisi od otiska prstiju već od kvaliteta nečije krvi i Boga kojem se moli. Srpski glasovi svakako vrijede više od Bošnjačkih glasova, ali nam Vasić nije  objasnio koliko vrijedi glas Hrvata, Roma, Mađara ili Kineza?

Dragi Milko, ovo nije onaj rasizam koji gledamo u američkim filmovima sa Kju Kluks Klanom i robovima, ovo nije rasizam koji smo imali od 1991. do 1995. godine u Bosni i Hercegovini, ovo je rasizam koji je fino umotan u kravate, skupa odjela, akademske titule, izborni zakon, javni servis, ordenje, patriotizam, stereotipe i predrasude.

Vidim da si poslije objasnio šta ja mislim o Ustavu BiH, ali ja se ne sjećam da sam o tome nekad nešto pisao ili govorio, pogotovo ne u ovom postu o kojem pišeš. Tako da tvoje čitanje mojih misli nema svrhe komentarisati.

Nisi morao Milko toliko vremena potrošiti da bi mi rekao da sam patetični demagog koji raspiruje niske strasti u Republici Srpskoj, uz svoju a ne moju viziju uređenja Bosne i Hercegovine u budućnosti.

Mogao  si samo napisati “Puhalo lupeta, u SNSD-ovom dopisu nema rasizma, majke mi!!!”

PS. O tome šta je SNSD  govorio o Bošnjacima i opoziciji Republike Srpske prije izbora možda nekom drugom prilikom.

Komentari
Twitter
Anketa

Za kojeg kandidata za gradonačelnika Banjaluke ćete glasati?

Rezultati ankete
Blog