Iako im je jedan od glavnih zadataka promocija potencijala BiH i privlačenje
stranih investicija, aktivnosti ove agencije uglavnom su se svodile na štampanje
brošura, snimanje promotivnih filmova i putovanja po svjetskim sajmovima.
Kao glavne aktivnosti u svom izvještaju o radu za 2012. godinu FIPA je navela
da su učestvovali na sajmovima u Minhenu, Kini, Varšavi te da su u saradnji s Ambasadom
Kraljevine Norveške snimili nekoliko promotivnih filmova.
Na plate, naknade članovima devetočlanog upravnog odbora, putne troškove, dnevnice,
telefonske i poštanske usluge i troškove smještaja potrošen je gotovo sav novac,
a tek mali dio otišao je na ono zbog čega su i osnovani, a to je promocija potencijala
BiH.
"Sredstva javnog informisanja, kako strana tako i domaća, su važna karika
u kreiranju imidža, a promotivni članci objavljeni su u njemačkoj, francuskoj, slovenačkoj,
japanskoj i domaćoj štampi. U toku 2012. godine putem javnih medija objavljena su
četiri saopštenja za javnost, četiri članka u biltenu ‘Info’ Savjeta ministara BiH,
47 članaka u printanim medijima, 23 radio i TV izjave i održana je jedna konferencija
za novinare", stoji u izvještaju o radu FIPA za prošlu godinu kada je u pitanju
promocija.
Tokom prošle godine zaposleni ove agencije posjetili su svega 38 stranih kompanija,
ali s ciljem prikupljanja informacija o problemima. Međutim, kako priznaju u izvještaju
još nisu sumirali podatke i tokom 2013. godine fokus njihovog rada biće na postinvesticionoj
podršci.
Šemsudin Mehmedović, član Komisije za spoljnu trgovinu i carine Predstavničkog
doma parlamenta BiH, kaže da FIPA nije u dovoljnoj mjeri odgovorila postavljenim
zadacima te da su strane direktne investicije u drastičnom padu.
"Oni se više bave turizmom i imaju turistička putovanja nego što promovišu
ekonomiju i mogućnost investiranja i nisu položili ispit u pogledu posla za koji
su isplaćeni", rekao je Mehmedović.
Izvještaj o radu FIPA u okviru izvještaja o radu Savjeta minsitara BiH za prošlu
godinu nedavno je razmatrala i Zajednička komisija za finansije i budžet parlamenta
BiH, u kojoj kažu da ova agencija BiH uopšte ne treba.
"Obično se taj izvještaj usvaja u paketu, a sigurno je da bi, da se radilo
o pojedinačnom izvještaju FIPA, bila podignuta velika prašina, jer oni zaista ne
rade ništa i ne samo oni već i mnogi drugi čiji zadatak je izgleda da samo potroše
pare", rekao je jedan od članova ove komisije.
Sa druge strane, Jelica Grujić, direktor FIPA, kaže da oni stranim investitorima
mogu ponuditi i razgovarati o stvarnom stanju kakvo je u BiH, ali da ne mogu uticati
na promjene i kreiranje ambijenta.
"U skladu s misijom postojanja dostavljamo sve potrebne informacije koje
bi mogle da pozitivno utiču na donošenje odluke o investiranju. Postavlja se pitanje
koliko je kvalitetan taj prozvod koji možemo ponuditi i koliko uopšte ambijent u
BiH nije opterećen političkim pitanjima i korupcijom", kazala je Grujićeva,
dodajući da oni koji rad u Agenciji svoj posao obavljaju kvalitetno.
(Nezavisne/Frontal)

