U
istom periodu uvezeno je 30 skupocjenih „poršea“, a najskuplji uvezeni
automobil bio je „ferari F151“, koji je plaćen 448.385 KM, podaci su
Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Kada
bi prosječni građanin BiH poželeo da kupi „ferari F151“, trebalo bi da
izdvoji čak 536 plata, s obzirom na to da je prosječna plata radnika u
prošloj godini u BiH iznosila 836 maraka.
– U toku prošle godine u Bosnu i Hercegovinu je
ukupno uvezeno 51.989 putničkih motornih vozila u ukupnoj vrijednosti oko
502 miliona maraka. Prilikom uvoza naplaćene su uvozne dažbine (carina i
PDV) u iznosu od 96 miliona maraka – saopšteno je iz Uprave za
indirektno oporezivanje BiH.
Iza
„ferarija“, gledajući po vrijednosti, ističe se i blindirani „tojota lend
kruzer“, koji je novi vlasnik uvezao polovnog i platio ga nevjerovatnih
337.715 maraka. U stopu ga prate „mercedes SLS AMG“, vredan 320.000 KM i
„audi A8 L“ u vrednosti oko 212.000 maraka.
Među
automobilima čija je vrijednost između 100.000 i 200.000 maraka, najviše
je „poršea“ i „mercedesa“, a najskuplji „porše kajen“ uvezen u BiH
vrijedan je oko 200.000 KM.
Ipak, još nije
oboren rekord iz 2011. godine, kada je u BiH uvezen „mercedes S 600L
gard“ u vrijednosti oko milion maraka. Taj automobil uvezlo je u oktobru
2011. godine preduzeće „Komsar enerdži limited“ sa Kipra, koje je u
vlasništvu ruskog multimilijardera Rašida Selimoviča Sardarova i koji je
pomenuti „mecedes“ platio 857.000 KM, plus dažbine za uvoz u iznosu od
206.000 maraka.
MANJI PRIHODI
Zanimljivo
je napomenuti da, iako se svake godine broj uvezenih automobila u BiH
povećava, prihodi od uvoznih dažbina se smanjuju.
–
U periodu od 2008. do ove godine postepeno je smanjivana carina na uvoz
polovnih putničkih motornih vozila poreklom iz Evropske unije. Tako se
standardna stopa carine u iznosu od 15 odsto svake godine spuštala za
određeni postotak, da bi se u potpunosti ukinula početkom ove godine –
ističu u UIO BiH.
(Novosti/Frontal)

