Takođe, predstavnici banjalučke Čistoće iznijeli su činjenice o
izazovima sa kojima se susreću u poslovanju i značajnom povećanju
troškova zbog kojih su primorani da razmišljaju, da prvi put od 2007.
godine, povećaju cijene svojih usluga.
“Uprkos otežanim i zahtjevnim uslovima i izazovima, poslovanje
Čistoće u ovom trenutku je stabilno i likvidno. Posebno smo zahvalni
odnosom korisnika fizičkih lica koja su čak i pored povećanih troškova
života pokazali veliku svjesnost i odgovornost prema uslugama Čistoće i
na taj način pokazali i svoje zadovoljstvo. Nama je najveći uspjeh
zadovoljstvo građana Grada Banjaluka te u tom pravcu želimo i dalje da
razvijamo i unapređujemo naš posao” rekao je Jasminko Bogdanić, direktor
Čistoće.
Čistoća je u prethodnoj godini mnogo uradila na sređivanju
finansijskog i knjigovodstvenog stanja uvodeći potpune novine u
poslovanje, koje su rezultovale povećanim stepenom naplate ukupnih
potraživanja, te radikalnom smanjenju direktnih otpisa potraživanja iz
tekuće godine. Uprava je, na samom početku, 2012. godinu determinisala
kao godinu u kojoj će riješiti sve nagomilane probleme iz poslovanja još
od 1992. godine. Uveden je novi informacioni sistem koji je omogućio
bolju kontrolu i praćenje poslovanja i naplate potraživanja, investirano
je u novu mehanizaciju, a urađene su i aktivnosti na unapređenju odnosa
sa korisnicima usluga preko web servisa.
Na početku godine je planiran
gubitak od 2 miliona KM koji nije posljedica lošeg poslovanja tekuće
2012. godine već isključivo posljedica otpisa potraživanja nastalih u
periodu 2006 – 2011. godine, te rashodovanja opreme i rezervnih dijelova
koji datiraju još iz 1992. godine. Kapital Društva je i pored
negativnog finansijskog rezultata povećan za 1.5 miliona KM, a zadržani
su i postojeći nivoi plata radnicima, uključujući i topli obrok i
prevoz.
Rukovodstvo Čistoće ističe da i dalje postoji prostor za dodatno
unapređenje navedenih stavki, posebno kada je riječ o naplati
potraživanja od strane pravnih lica i preduzetnika.
“Od 2007. godine Čistoća nije mijenjala cijene svojih usluga bez
obzira na značajna povećanja troškova. Samo je cijena nafte u tom
periodu povećana za preko 40%, poreske i druge obaveze prema državi su
značajno rasle, kao i cijene materijala i opreme koji su neophodni za
redovno funkcionisanje Društva. Međutim, povećanje troškova poštarine za
300% i cijena usluge deponovanja otpada od strane JP DEP-OT za 40% bi u
ovoj godini mogli povećati direktne troškove Čistoće za preko 1 milion
KM i dovesti u pitanje naše dosadašnje redovno servisiranje obaveza i
funkcionisanje, te u potpunosti obustaviti razvojne projekte, što nas je
primoralo da razmišljamo o povećanju cijena i to ne sa ciljem da
ostvarimo profit, već da isključivo nadomjestimo dio sredstva kojima bi
pokrili cijenu koštanja svojih usluga i zadržali visok kvalitet usluga
koje pružamo građanima Grada Banjaluka” istakao je Srđan Praštalo,
predsjednik Upravnog odbora.
Ukoliko dođe do povećanja cijena usluga Čistoće, ono ni u jednom
slučaju neće biti u onoj mjeri u kojoj su Čistoći povećani troškovi
inicirani jednostranim potezom Depot-a i Pošta Srpske. Ostatak razlike u
cijeni, Čistoća će nadoknaditi iz aktivnosti koje su planirali u ovoj
godini, a koje nikako neće uticati na bilo kakva povećanja cijena usluga
prema krajnjem korisniku. Planirane aktivnosti bi čak u mnogome mogle i
da poprave budžete građana Grada Banjaluka, a istovremeno uticale bi na
podizanje svijesti građana o važnosti razdvajanja otpada i zaštite
životne sredine.
Čistoća će nastaviti sa revitalizacijom i unapređenjem poslovanja, a
planira da pokrene i neke bitne razvojne projekte od velikog značaja za
Banjaluku.
(Intermezzo)

