„Gradnja autoputeva biće nastavljena
i u narednoj godini. Kriza nas neće spriječiti. Zadovoljni smo urađenim u ovoj
godini, ali veliki posao nas tek čeka“, rekao je Čubrilović.
On je za „Večernje novosti“ naveo da
su na javni poziv za izgradnju dionice autoputa na koridoru „Pet ce“, koji
prolazi kroz Srpsku, po modelu javno privatnog partnerstva, stigle ponude
konzorcijuma „Štrabaga“ iz Austrije i „Bujika“ iz Francuske, te „Samsunga“ iz
Koreje i „Ežisa“ iz Francuske.
„Poslije razmatranja ponuda,
otpočeće pregovori u vezi sa uslovima. S obzirom na to da je riječ o značajnim
kompanijama, očekujemo da će biti postignut dogovor o izgradnji dionice od 46,6
kilometara autoputa, od Doboja do Vukosavlja“, istakao je Čubrilović.
On je napomenuo da je Evropska banka
za obnovu i razvoj izrazila spremnost da budućem partneru odobri sredstva
potrebna za izgradnju, ističući da je ova investicija veoma važna jer Srpska
neće biti zadužena.
Čubrilović je rekao da radovi na
gradnji prve dionice autoputa Banjaluka – Doboj teku planiranom dinamikom i da
očekuje da ova dionica bude završena u predviđenom roku od tri godine.
On je očekuje da do početka sljedeće
građevinske sezone bude izabran izvođač radova za izgradnju druge dionice i da
potom počnu radovi. „Za izgradnju ove dionice, Evropska investiciona banka dala
je saglasnost za odobravanje kreditnih sredstava. Postoji velika
zainteresovanost i očekujemo učešće značajnih svjetskih kompanija i na ovoj dionici“,
naglasio je Čubrilović.
On je rekao da očekuje da bude
raspisan tender, izabran izvođač i počne gradnja mosta na Savi kod Gradiške,
napominjući da će po završetku tog posla znatno biti povećan promet na
autoputu.
„Očekujemo da u toku sljedeće godine
budu završene pripreme i otpočne gradnja mosta na Drini, između Bratunca i
Ljubovije. Ovaj most će biti građen isto kao most u Rači, odnosno gradnju će
finansirati Srbija, a mi smo obavezni da izgradimo pristupni put sa naše
strane“, dodao je Čubrilović.
Ministar saobraćaja i veza Republike
Srpske rekao je da je završena studija o modelu naplate putarine na autoputu
Banjaluka – Gradiška. „Najvjerovatnije je da će se u početku koristiti otvoreni
sistem naplate koja bi trebalo da počne na proljeće sljedeće godine. Cijena još
nije utvrđena, ali je sigurno da će biti jeftinije nego u okruženju“, naveo je
Čubrilović.
On je naglasio da će Vlada nastaviti
da pomaže „Željeznice Republike Srpske“ i da moraju biti pronađena kvalitetna
rješenja koja će omogućiti efikasnije funkcionisanje tog preduzeća. „U toku
sljedeće godine očekujemo i realizaciju kredita Vlade Poljske, koji će
omogućiti nabavku novih vagona i lokomotiva“, dodao je Čubrilović.
Novosti

