Pokušaj Vlade da u okviru mjera štednje
ukine i Republičku agenciju za mala i srednja preduzeća i blokada te odluke
koja je potekla od predsjednika RS Milorada Dodika, velika je dilema među
privrednicima ko je bio u pravu.
Po ocjeni stručne javnosti, Agencija nije
opravdala svoje postojanje jer od 700.000 KM koje dobije od poreskih obveznika,
čak 665.924 KM ode za plate 28 zaposlenih.
Ukupan budžet agencije u 2011. bio je nešto
više od dva miliona KM, a najveće prihode imali su od stranih donacija – 1,1
milion KM. Novac su dobili od Švajcarske konfederacije (1.086.731 KM) i
Američke ambasade (50.684 KM).
Poslije plata, najveći troškovi Agencije
odnose se na neformalno obrazovanje i obrazovanje odraslih za šta je izdvojeno
353.763 maraka. Projekat finansira Švajcarska organizacija za razvoj i saradnju
koja je sa Švajcarskom konfederacijom potpisala ugovor sa nadležnima u BiH.
Projekat je započet 2011. i trajaće do
kraja 2013, a ukupan budžet iznosi više od tri miliona KM. Američka ambasada
finansirala je „Globalnu sedmicu preduzetništva“.
Preduzetnici kažu da ne postoji opravdanje
za postojanje ove Agencije jer postoji resor za mala i srednja preduzeća u Ministarstu
industrije.
Ocjenjuju da Agencija predstavlja „lošu
kopiju Privredne komore koja se finansira iz budžeta“. Smatraju da je ideja
Vlade o spajanju Agencije za resornim Ministarstvom bila dobra.
U Agenciji, međutim, svoj opstanak
pravdaju, ne intervencijom predsjednika RS zbog personalnog rješenja odnosno
akutelnog direktora kako se spekuliše u javnosti, već u obavezi iz Sporazuma o
pristupanju i stabilizaciji. –Efekti
našeg postojanja su očigledni posljednjih godina, jer međunarodne ali i domaće
institucije prepoznaju RS koja se odgovorno odnosi prema ovom sektoru, a
Agenciju kao strateški važnog partnera za provođenje programa pomoći – ocjenjuju
u Agenciji. Tvrde da će se puni efekti dosadašnjeg rada osjetiti sticanjem
statusa kandidata, jer tek tada BiH, odnosno RS, sredstva IPA i budućih
programa mogu ići kao direktna pomoć privredi.
Priznaju da ne rade direktnu promociju
malih i srednjih preduzeća i da one u u ukupnom budžetu Agencije „kao projekti
ili događaji iznose između pet i sedam odsto“.
Rashodi Agencije za razvoj malih i srednjih
preduzeća u 2011.
|
Struktura potrošnje |
Bruto plate |
Grantovi |
Ukupni rashodi |
|
Budžetska potrošnja |
524.475 KM |
400 KM |
727.427 KM |
|
Formiranje mreže konsultanata |
– |
– |
1.928 KM |
|
Globalna sedmica preduzetništva |
– |
– |
46.478 KM |
|
Inovacioni centar ICBL |
– |
150.000 |
150.605 KM |
|
Najbolja poslovna ideja |
– |
– |
11.599 KM |
|
Investicione usluge preduzećima |
– |
4.700 KM |
13.529 KM |
|
Adriatic Danubian Clustering |
47.507 KM |
– |
54.598 KM |
|
Neformalno i obrazovanje odraslih |
124.734 KM |
– |
353.763 KM |
|
Ukupno: |
696.716 |
155.100 KM |
1.366.174 KM |
(Euro Blic/Frontal)

