izvor: Frontal
Ukupni rashodi Kliničkog centra u 2013. godini
umanjeni su za 7,7 miliona KM, pri čemu je, navodi se u saopštenju, zadržan garantovani nivo i poboljšan
kvalitet zdravstvene zaštite.
Najveće umanjene rashoda zabilježeno je na
troškovima u Apoteci Kliničkog centra koji su umanjeni poboljšanom kontrolom
nabavke i trošenja lijekova i medicinskih sredstava i zaustavljanjem prakse
stvaranja nepotrebnih zaliha lijekova.
Istaknuto je da su značajne uštede od skoro 900 hiljada KM napravljene na
poziciji troškova goriva i energije, te usluga održavanja osnovnih sredstava,
gdje su rashodi umanjeni za više od 960 hiljada KM. Uštede su napravljene i
racionalnijom nabavkom kancelarijskog materijala, transporta, interneta,
održavanja računara, komunalnih usluga, pranja veša i reprezentacije.
„Umanjili smo troškove gdje god je to bilo moguće. Proveli
smo dugačku listu mjera racionalizacije i uspjeli da zaustavimo dugogodišnji
trend rasta ukupnih dugovanja i dugovanja prema dobavljačima. S obzirom na niz
problema koji su se godinama umnožavali, cilj nam je bio održati postojeći nivo
zdravstvene zaštite i uopšte spasiti Klinički centar od kolapsa, a postigli smo
poboljšanje i kvaliteta i povećanje broja usluga. I dalje imamo jako puno
izazova i posla i, uz podršku Ministarstva zdravlja i Fonda zdravstvenog
osiguranja Republike Srpske, moramo nastaviti još jačim tempom kako bismo
odgovarali na sve te izazove“, rekao je dr Duško Račić, generalni direktor
Kliničkog centra Banjaluka.
Kvalitet zdravstvenih usluga KC ilustruju i
rezultati istraživanja o zadovoljstvu pacijenata koji se kontinuirano provode
na klinikama i pokazuju progresivan rast zadovoljstva. Pacijenti su cjelokupnu
uslugu Kliničkog centra u 2013. godini vrednovali ocjenom 4,34 na skali do 5.
Uvođenjem više od 20 novih vrlo zahtjevnih procedura,
KC je, pored poboljšanja kvaliteta, ostvario značajan napredak i u
obimu usluga, te na taj način dodatno umanjio potrebu za slanjem pacijenata na
liječenje u inostranstvo, te u posljednja dva mjeseca 2013. godine ostvario
rekordan broj i vrijednost usluga u istoriji KC BL, stoji u saopštenju.
KC BL u prethodnoj godini liječio je
oko pola miliona pacijenata, koji su prošli kroz ambulante Kliničkog centra,
dok je broj bolničkih pacijenata koji su zadržani na liječenju u 2013. godini
veći od 60 hiljada.

