Povećanje konkurentnosti i relevantnosti poslovanja u maloprodajnom sektoru zahtjevnije je no ikad. Velika konkurencija, promjene u ponašanju potrošača, nove tehnologije, pametnija organizacija logistike, marketing, kako zadržati ljude i pridobiti nove – samo su neki od izazova… Savjetodavne usluge mentoringa koje pruža Razvojna agencija Republike Srpske uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA), mapiraju najvažnija područja za djelovanje i kroz zajednički rad mentora i kompanije na kreiranju plana, dovode do rješenja. Takav je slučaj i kompanije Onogošt.
Kompanija koja uskoro obilježava 30 godina poslovanja, svoj razvojni put počela je iz jednog maloprodajnog objekta u Sokocu 1996. godine. Danas, Onogošt d.o.o. posjeduje 21 moderno opremljen maloprodajni objekat, zapošljava više od 200 ljudi a iskustvo u razvoju maloprodajnog lanca iskoristili su da diversifikuju svoje poslovanje u sektore opremanja maloprodajnih objekata i drvnu industriju.
Kontinuirano posvećeni unapređenju poslovanja i jačanju svoje pozicije na sve zahtjevnijem tržištu i u konkurentnom okruženju, prepoznali su priliku i u pozivu za mentoring uslugu Razvojne agencije Republike Srpske i prijavili se, kaže direktorica Ljiljana Šuka.

”U svakodnevnom radu smo posvećeni edukaciji i razvoju, ali znamo da uvijek ima prostora za unapređenja. Nakon inicijalne analize stanja, kroz rad sa mentorkom smo se fokusirali se na dvije ključne oblasti: jačanje organizacione strukture i marketing aktivnosti. Organizaciona struktura je osnažena konkretizacijom i jasnom komunikacijom zaduženja, odgovornosti i nadležnosti u timu što je od velikog značaja za firme koje se šire i mijenjaju poput naše. Ništa se ne podrazumijeva”, objasnila je direktorica. ”U domenu marketinga, pažnja je bila usmjerena na unapređenje web stranice i prisustva na društvenim mrežama.”
Efekti mentoringa vidljivi su na strateškom nivou kroz brže donošenje odluka i efikasnije upravljanje. Na operativnom nivou poboljšana organizaciona struktura smanjuje preopterećenje zaposlenih i ubrzava realizaciju zadataka. Unaprijeđen je marketinški nastup – unaprijeđena komunikacija i digitalna prezentacija doprinose boljem pozicioniranju kompanije na tržištu.
Šuka napominje da je za cijeli tim veoma korisno što su kroz mentorski rad upoznali metode Kaizen i 5S — primjenjive alate koji ostaju kompaniji i kada usluga formalno završi: “To su zaista praktična i primjenjiva znanje koja smo usvojili i koristimo i kad je usluga mentoringa formalno završena, ali naš posao na razvoju nikad nije gotov. Oba metoda promovišu kulturu stalnog poboljšanja, što je u skladu s našim vrijednostima i utiče na dugoročnu održivost”.
Razvojna agencija Republike Srpske uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA) nastavlja sa jačanjem sistema mentoringa za mala i srednja preduzeća u republici Srpskoj. Do sad je uspješno sertifikovala 71 mentora i 10 trenera mentora, te realizovala mentoring usluge u 78 preduzeća širom Srpske.

