Da ima i onih koji smatraju Yugo za kolekcionarski primjerak pokazuje bračni par iz savezne države Ohajo.
Art Hjuz iz Grov Sitija danas ima 77 godina i proveo je cijelu karijeru radeći u banci. On se prisjeća perioda 1980-ih godina kada je Yugo debitovao u Americi i studenata koji su tražili zajam od njegove banke za 3.990 dolara. Hjuz dodaje da je i tada smatrao Yugo za idealan automobil za „brucoše“ koji će ga voziti naredne četiri godine, a zatim baciti i kupiti novi (i skuplji) proizvod.
Kada se Hjuz penzionisao, počeo je da traži klasični automobil koji će restaurirati i voziti na skupove. Ali za razliku od većine Amerikanaca koji žele Ford Mustang ili Chevrolet Camaro iz 1960-ih godina, Hjuz se odlučio za – Yugo.
„Da bih kupio 1964 Mustang ili 1967 Camaro i restaurirao ga, potrebno je oko 75.000 do 100.000 dolara, a nikako nisam želio da potrošim toliko“, kaže Hjuz i dodaje da ga je svako ubjeđivao da je Yugo najgori automobil na svijetu i da ne baca novac na njega. Uz sve to, Mustang i Camaro su previše česti na ulicama i bez obzira na svoju popularnost, danas se malo ko okreće za njima. Hjuz se tada sjetio Yugo i koje interesovanje bi takav automobil privlačio u gradiću od 35.000 stanovnika.
Prvi Yugo je stigao u njegovu garažu 2009. godine, a riječ je o plavom heču iz 1989. godine sa automatskim mjenjačem – velikoj rijetkosti čak i među Amerikancima. Tri godine kasnije u garažu je stigao i žuti kabriolet iz 1990. godine. Ovaj primjerak je još rjeđi, a u Americi je prodato svega sedamdesetak primjeraka. Hjuz je restaurirao i ovaj model i poklonio ga svojoj supruzi Herijet, kojoj se izuzetno dopao.
Tokom 2013. godine, garaža je popunjena i sa Sport hečom iz 1991. godine, jednim od posljednjih koji su završili na ovom tržištu. Hjuz kaže da je potrošio oko 25.000 dolara da kupi i restaurira sva tri primjerka, ali da se nimalo ne kaje. Dodaje da je uspio upravo u svojoj namjeri da svi koji ga vide pričaju o njemu, a jednom prilikom vozač u saobraćaju je završio u sudaru tako što je pokušao da uslika Yugo tokom vožnje. Neki se prisjećaju svojih dana sa fakulteta, drugi o doživljajima iz saobraćaja, ali na kraju dana – Yugo je glavna tema na svim skupovima klasičnih automobila.
Derel Sanders je još jedan ljubitelj Yuga iz savezne države Ohajo, a njegova lokacija je Kolumbus. Ovaj 44-godišnji mehaničar je proveo cijeli život restaurirajući Fiate, Lancije i Alfe „preko bare“ i trenutno posjeduje tamno plavi heč iz 1987. godine. On je ranije imao još dva primjerka za dijelove, ali ih je u međuvremenu prodao. Njegov Yugo je doživio sitne modifikacije po pitanju 1,1-litarskog motora i cijelog izduvnog sistema pa definitivno zvuči agresivnije.
Hjuz i Sanders su članovi kluba ljubitelja Yuga u Americi, a među 1.317 članova samo 50-75 njih su aktivni. Yugo se prodavao u Americi od 1985. do 1992. godine, a najbolja prodajna godina je bila 1987. kada je prodato 48.812 jedinica. Izbor motora se zasnivao na 1,1 i 1,3-litarskim benzincima uz četverostepeni manuelni i trostepeni automatski menjač. Tokom osam godina proizvodnje 141.651 primerak je pronašao vlasnika.
Izvor: autorepublika.com/Zoran Tomasović

