On smatra da su na tom projektu postignuti najveći standardi i izražava
nadu da će to biti trajno rješenje ovog putnog pravca. Sa druge strane,
kaže i da radovi na dionici autoputa Prnjavor – Doboj teku planiranom
dinamikom, te da se radi u tri smjene, ali i da kineska kompanija ne
odustaje od ponude za izgradnju autoputa Banjaluka – Split, do granice
sa FBiH.
NN: U ponedjeljak je puštena dionica puta preko prevoja
Čemerno, a projekat je označen kao jedan od najvećih pojedinačnih
infrastrukturnih projekata u RS.
ČUBRILOVIĆ: Da. To je najveća radna pobjeda sigurno u
posljednjih nekoliko decenija, ne samo u RS nego i u BiH. Tamo je
pobijeđena jedna surova planina, radilo se vrlo često u nenormalnim
uslovima, a u pojedinim situacijama niste mogli na gradilištu da
prepoznate čovjeka čiji lik dobro poznajete. Ali, uspjelo se privesti
kraju, pored svih tih prepreka, a uz domaće znanje i sredstva. I to mi
je posebno drago, pogotovo što je on izazivao mnoge komentare, ali
desetinama godina niko se nije usudio, prije svega, da uđe u rješavanje
tog problema, ni država koja je bila mnogo jača od RS. Zahvaljujući
dobroj privatizaciji "Telekoma RS" i mogućnosti da ta sredstva budu
uložena u infrastrukturu da sjeverni i južni dio RS budu povezani, da se
Srbiji omogući najbolji i najbrži put do Jadrana, da privreda RS dobije
saobraćajnicu koja će zadovoljiti sve uslove i potrebe naših
prevoznika. Mislim da su postignuti najveći standardi i da će ovo biti
trajno rješenje ovog putnog pravca.
NN: Šta je sa autoputem Banjaluka – Split preko Mliništa i da li je kineska korporacija dostavila idejno rješenje?
ČUBRILOVIĆ: Prije nekoliko dana je bio sastanak.
Kinezi rade i dalje na tome, imaju rok do kraja godine da se konačno
izjasne. U ovoj fazi, kako stvari stoje, oni ne odustaju od toga da daju
ponudu.
NN: Kako napreduju radovi na autoputu Prnjavor – Doboj?
ČUBRILOVIĆ: Izgradnja te dionice teče planiranom
dinamikom. Sa jedne strane ide dnevno nasip oko 15.000 kubika, a sa
druge strane oko 10.000. Mislimo da će tom dinamikom rokovi moći biti
ispoštovani. Nadam se da će izvođači radova odraditi dio posla onako
kako se od njih očekuje, da budu ispoštovani ugovori, standardi i da se
radi najkvalitetnije koliko je moguće u ovim uslovima. Trenutno je kod
oba izvođača angažovano 480 radnika u tri smjene. Dakle, uvedena je i
noćna smjena.
NN: Šta je sa aktivnostima na koridoru 5c, što se tiče RS?
ČUBRILOVIĆ: Prošle nedjelje je održan sastanak sa
predstavnicima francuske kompanije "Bujik" i njenim partnerima kako bi
bila data ponuda i kako bi se došlo do ugovora na bazi javno-privatnog
partnerstva. Oni su odlučni i opredijeljani da uđu u taj posao, a sve
zavisi od cijene koja će biti ponuđena i da li će finansijske uslove
moći da prihvati RS. Stvari se sada odvijaju u pozitivnom pravcu i nadam
se da ćemo tu doći do ugovora, ja se nadam do marta sljedeće godine
kako bismo mogli zaključiti prvi ugovor u BiH o javno-privatnom
partnerstvu, kad je riječ o ovoj vrsti posla.
NN: Kada će biti donijeta konačna odluka o naplati putarine na autoputu Banjaluka – Gradiška?
ČUBRILOVIĆ: Moram reći da je menadžment "Autoputeva
RS" zakazao i da je to trebalo davno da bude završeno. Naša obaveza je
bila da to uvedemo početkom godine, ali veliko kašnjenje nam ne ide u
prilog i sigurno da odgovornost za taj dio posla nosi menadžment
"Autoputeva RS". Mi insistiramo da to bude uvedeno što prije, ali ne bih
se usudio prognozirati kada će do toga tačno doći.
NN: Kompanija "Etihad" je preuzela 49 odsto JAT-a. Da li se
sada može očekivati konačno uspostavljanje linije Banjaluka – Beograd?
ČUBRILOVIĆ: Na prošloj zajedničkoj sjednici vlada RS i
Srbije najavljeno je da će biti uspostavljen redovan avio-saobraćaj
između Banjaluke i Beograda. Nije još došlo do konačnih pregovora, ni do
zvanične ponude, ali prema onome što se najavljuje očekujemo ovih dana
konačno definisanje uslova. A mi smo opredijeljeni da damo podršku.
NN: Kako komentarišete činjenicu da tuzlanski i sarajevski aerodromi dobro rade, a da banjalučki ne može to da postigne?
ČUBRILOVIĆ: Problem je razvijenost privrede. Znate da
banjalučki aerodrom postoji više od 30 godina, da nikad nije bio
samoodrživ i nikad se tome nije davalo toliko značaja. Mislim da je do
sada veliki posao urađen i da je aerodrom spreman na saradnju. Važno je
da smo sačuvali taj kapacitet, a razvojem privrede doći će i do razvoja
aerodroma.
NN: "Željeznice RS" u prvom polugodištu ove godine ostvarile su
neto gubitak, a sa druge strane, za sedam mjeseci ove godine prihod iz
prevoza je povećan. Šta je uzrok tome i kako to komentarišete?
ČUBRILOVIĆ: Prvo da kažem da su naše "Željeznice" po
ocjeni Regulatornog odbora najbolje u okruženju. Što se tiče ŽRS treba
konstatovati činjenicu da su oni ipak i u ovim uslovima povećali ukupan
prihod. Dugoročna zaduženja ŽRS iznose 169 miliona KM i najvećim dijelom
se odnose na sredstva investirana na remont pruge. Ukupan broj
zaposlenih je 3.401 i na plate odlazi 70 odsto prihoda od djelatnosti.
Optimalan broj radnika sa ovim obimom djelatnosti je 2.800. Ono na šta
upozoravam i tražim od menadžmenta je da utiče na rashode i vjerujem da
se tu može još dosta uraditi. Znate da su ŽRS napravile program koji
čeka ovdje na sjednicu Vlade i menadžmenta ŽRS i tu bi trebalo
definitivno da bude odlučen odnos prema ŽRS.
NN: Kada se onda može očekivati tematska sjednica Vlade RS?
ČUBRILOVIĆ: Pa, ja se nadam u narednih mjesec dana. To
je u kabinetu predsjednika Vlade RS, u pripremi je. Nije lako, zato što
je potrebno donijeti teške odluke i vjerovatno finansijski podržati taj
program.
Koalicija nije upitna
NN: Da li je ugrožena stabilnost koalicije u Banjaluci i šta je sa imenovanjem direktora Centra za socijalni rad?
ČUBRILOVIĆ: Što se tiče koalicije u Banjaluci, mislim
da nema problema u njenom funkcionisanju, mogu samo pojedini ljudi da
budu nezadovoljni, ali sama koalicija nije upitna. Nema nikakvih
problema u vezi s imenovanjem direktora Centra za socijalni rad. Mi
jedino ne možemo da podržimo čovjeka koji nije predstavnik stranke, za
koga se stranka nije opredijelila.
(Nezavisne.com/Frontal)

