autor: Frontal
Prošla godna je bila rekordna
po pitanju otkupa voća. Na koji način se to odrazilo na finansijsko-poslovne
rezultate kompanije?
Rekordan
otkup se odrazio prvenstveno na povećanje troškova u 2013. godini kao i
povećanjem zaliha gotovih proizvoda sa 31.12.2013. Pozitivne rezultate
očekujemo tek u 2014. godini, realizacijom gotovih proizvoda na domaćem i ino
tržištu zbog kojeg će naš tim imati pune ruke posla. Iskreno se nadamo da će
trend porasta proizvodnje kontinuirano da se nastavi i u 2014, te da ce doći i
do proširenja proizvodnih kapaciteta.
Na koja tržišta za sada
plasirate svoje proizvode i postoji li mogućnost širenja tržišta?
Trenutno
svoje proizvode plasiramo na tržište Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, Srbije,
Njemačke, Švajcarske, Italije, Češke, Slovačke, SAD, Australije, a u toku su
pregovori i za tržište Austrije.
Prema prognozama stručnjaka ova
godina bi mogla biti loša za prinos voćki. Koliko pratite domaća i svjetska
kretanja, te koliko ovakve procjene utiču na kreiranje godišnjih planova?
Na
planove proizvodnje prvenstveno utiče tražnja za gotovim proizvodima na gore
pomenutim tržištima. Što se tiče sirovinske baze, zbog izuzetnih troškova koji
prate uvoz svježeg voća za industrijsku preradu, sirovinu prvenstveno
nabavljamo na tržištu BiH, te tržištima zemalja iz okruženja. Obzirom da imamo
velike zalihe gotovih proizvoda od prethodne godine, bez obzira na ovogodišnji
prinos voća, spremni smo u potpunosti odgovoriti zahtjevima tržišta.
Možemo li ove
godine očekivati neki novi brend iz vaše kompanije?
U toku
su pripreme za lansiranje nove linije voćnih likera, čije ime za sada držimo u
tajnosti, a svijetlost dana će ugledati početkom ljeta.
Ko su vam najveći konkurenti na
domaćem tržištu i uopšte koliko je podsticajno okruženje za bavljenje ovom
djelatnošću?
Što se tiče proizvoda za krajnju potrošnju,
najveći konkurenti su nam MB-Impex Banja Luka, Fructal Ajdovščina, Badel 1862,
Maraska Zadar, Spektar-drink Bijeljina. Kada su u pitanju proizvodi namijenjeni
za daljnju preradu (koncentrisani voćni sokovi i destilati), konkurenti su nam proizvođači
iz Srbije, Turske i Kine. Ranijih godina okruženje nije moglo da ponudi
dovoljne količine kvalitetnog i cijenom pristupačnog voća za industrijsku preradu.
U zadnje vrijeme, situacija se mijenja podizanjem novih zasada i povećanjem
sirovinske baze, gdje značajnu ulogu ima i Ministarstvo poljoprivrede,
šumarstva i vodoprivrede. Očekujemo da će se iz godine u godinu ovo stanje
poboljšavati, te da će jednog dana ova branša biti vodeća u okruženju.

