Društvo

Na današnji dan prije 74 godine počela izgradnja prve pruge u sjevernoj BiH

"To, zasigurno, nije prva pruga u svijetu, ali je prva pruga koju su djeca izgradila golim rukama!"

Ovako je pisac Miroslav Krleža opisao prvu prugu napravljenu nakon Drugog svjetskog rata.

Prvom omladinskom radnom akcijom u poslijeratnoj komunističkoj Jugoslaviji počela je izgradnja željezničke pruge Brčko-Banovići. U izgradnj ove pruge učestvovalo je 62.268 omladinaca iz cijele tadašnje Jugoslavije i više od 1.000 brigadira iz inostranstva. Bila je namjenjena za transport uglja iz rudnika Banovići.

Izgradnja pruge započeta je 1. maja 1946. godine, a bilo je isplanirano da se sagradi za sedam mjeseci. Taj zadatak je završen u rekordnom roku i to za samo šest mjeseci, a prvi voz njome je prošao 7. novembra 1946. godine.


„Brčko-Banovići, to je naša meta, izgradićemo prugu još ovoga ljeta“

Pruga Brčko-Banovići je duga 92 kilometra. Tokom izgradnje pruge iskopano je 1.361.680 km² zemlje i 134.460 km² kamena. Izgrađena su tri tunela u dužini 667 m i 22 mosta ukupne dužine 455 m.

Kultna pruga koja je nekada bila ponos Jugoslavije a koju su još nazivali i „prugom uglja i kamena“,  danas je zapuštena i zarasla u korov.

Optimizam, snaga volje i jake emocije su bili dovoljni pokretači miliona omladinaca da grade autoputeve, pruge, fabrike i gradove. 

Najveće radne akcije dešavale su se u periodu od 1946. do 1952. godine, a 1.april se obilježavao i kao dan Omladinskih radnih akcija u SFRJ.

 

Frontal/D.S.

 

 

 

Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog