Intervju

Good Host: Banjalučki Dobri Domaćini

Good Host je turistička agencija iz Banja Luke koja se bavi receptivnim turizmom, nudeći širok spektar turističkih usluga u cilju da omogući svakom posjetiocu Banjaluke da kreira svoj boravak u gradu.

Pokretač ove priče je Aleksa Bojić 26-godišnji diplomirani ekonomista, trenutno na drugom ciklusu studija na Ekonomskom fakultetu u Banjoj Luci na smjeru Upravljanje kulturnim naslijedjem i turizam u kulturi. Sa Aleksom smo razgovarali o radu ove jedinstvene turističke agenicije u Banjaluci.

FRONTAL: Kako si došao na ideju da pokreneš "good host"? 

BOJIĆ: Na ideju sam došao relativno davno, 2016 godine na studentskom putovanju u Beogradu inspirisan preduzetničkom ekonomijom koju sam slušao u tom periodu, uvidjeo sam u Beogradu da nije kompletna turistička ponuda, već je bila parcijalna, primjerice iznajmiš stan na dan, a tu ne možeš uzeti renta car ili ručati u blizini nemaš kome se obratiti za svoje turističke potrebe, tako da sam primjenio koncept na Banja Luku i otvorio agenciju za receptivni turizam i tu smo kao podrška turistima u svakom trenutku neke usluge se naplaćuju, a neke ne. Naš tim broji veliki broj ljudi i zato nikoga neću isticati jer je iznad nas svih  ideja Dobrog Domaćina. 

Možemo reći da je naš moto "We change your mind, you change the world". Možda se pitate zašto je to naš moto, a odgovor je u tome što u svijetu naročito u zapadnim medijima i dalje stoje ružne slike o Balkanu, Bosni i Hercegovini, tako i o Republici Srpskoj, mi to želimo da promjenimo i mijenjamo to postepeno.


FRONTAL: Kako je tekao put od ideje pa dolaska prvog gosta? Da li ste imali podršku lokalnih vlasti u svojoj priči?

BOJIĆ: Put od ideje do realizacije je na dugom štapu, ali treba znati da novac ne stvara ideje, nego ideje novac. Naš prvi turista je stigao iz Mijanmara i to za prvi april, mislili smo da je šala.. Medjutim to je bio prvi naš zadovljni turista i od tada iz dana u dan je sve više zadovljnih turista otišlo iz našeg grada sa obećanjem da će se vratiti.

Podršku imamo na svakom koraku od institucija na lokalnoj i republičkom nivou sve do hostela, hotela, stanova na dan, sportskih klubova organizacija i drugih.

FRONTAL: Na koji način turisti saznaju za Vas?

BOJIĆ: Turisti do nas dolaze uz pomoć flajere, preko sajta, trip advajzera, fb.. Obilsci su kocipirani na način da postoje stalne rute, tačnije izleti, a svaki turista može sebi osmisliti izlet šta želi da vidi mi se prilagodjavamo, naš najprodavaniji izlet je Etno dan, zatim slijede Vinski put i Gradski izlet.

Turisti u našem slučaju kojima se mi bavimo i koji nam se javljaju su iz zemalja Beneluksa, medjutim tu su gosti i iz Njemačke, Švedske, Austrije.


FRONTAL: Odakle obično dolaze turisti? Kakva su njihova iskustva?

BOJIĆ: Što se tiče njihovog iskustva vratiću se na početak ovog intervjua, oni dolaze sa velikim nepovjerenjem, a mogu reći i sa dozom straha, a odlaze oduševljeni sa ljudima, prirodom, hranom i cijenama naravno. Na kraju dana živimo u kapitalizmu gdje se sve mjeri kroz novac. 

Naravno pošto govorimo o strancima koji su ili potpuno neobavješteni o BiH ili poluobavješteni imali smo i veliki broj angedota sa njima, kada se njihova predubjeđenja sudare sa stvarnom slikom u BiH. Primjerice gosti iz Holandije su se čudili kako u Banjaluci nema rupa od metaka i srušenih zgrada, pa smo im morali objašnjavati da u Banjaluci nije bilo ratnih dejstava.


FRONTAL: Stranci obično u BiH posjećuju Sarajevo i Mostar. Na koji način Banjaluka može da se nametne strancima kao poželjna destinacija tokom njihovog obilaska BiH?

BOJIĆ: Mi se možemo nametnuti onim što jesmo, grad dobrih ljudi, lijepe prirode, koji ima priliku da se nametne kao turistički regionalni centar, na tamo svi treba da radimo. Danas u XXI vijeku svi koriste avio sabraćaj, otvaranjem novih letova broj turista će se povećati, ali to su stvari o kojima drugi treba da vode računa. Na nama je da budemo Dobri Domaćini.

 

Frontal/A.K.
Foto: facebook Good Host Banja Luka - Dobar Domaćin

 

Twitter
Anketa

Koliko puta sedmično imate ručak sa mesom?

Rezultati ankete
Blog