Osim samih analiza, te objaviljivanje
uočenih nedosljednosti, nelogičnosti, ideja je bila da se kroz tekstove pokaže
i (ne)postojanje transparentnost samih budžeta, kao i da našim čitaocima približimo manje
poznate a medijima manje interesantne teme.
Ove priče su se odnosile na korisnike budžetskih sredstava u gradovima
Banja Luka, Bijeljina, Trebinje, Novo Istočno Sarajevo i Pale. U ovom tekstu predstavljamo top 5
budžetskih potrošača prema visini budžetske potrošnje i to iz kategorije ostali
budžetski korisnici. To su javne institucije,
ogranizacije, agencije koje se finansiraju iz opštinskih budžeta, a na koje je,
prema dostupnim budžetima za tekuću godinu, usmjereno najviše novca.
|
Banja Luka – ukupno 145 000 000 KM |
Budžet plan 2013 (u KM) |
|
Centar za soc. rad |
12 399 100 |
|
Centar za predškolsko vaspitanje |
8 766 000 |
|
Centar za razvoj i unapređenje sela |
6 307 000 |
|
SD Borik |
1 867 700 |
|
KC Banski dvor |
1 165 720 |
|
Trebinje – ukupno 23 488 992 KM |
Budžet plan 2013 (u KM) |
|
Centar za soc. rad |
1 892 406 |
|
Dječi vrtić Naša radost |
1 146 307 |
|
Teritorijalna vatro. jedinica |
803 266 |
|
Centar za informisanje i kulturu |
680 910 |
|
Trebinje sport |
409 000 |
|
Bijeljina ukupno 46 987 984 KM |
Budžet plan 2013 (u KM) |
|
Centar za soc. rad |
8 364 860 |
|
Dječiji vrtić Čika Jova Zmaj |
1 390 000 |
|
Profesionalna vat. jedinica |
1 018 150 |
|
Vatrogasci Janja |
553 076 |
|
Turistička organizacija |
341 491 |
|
Pale – ukupno 9 349 233 KM |
Budžet plan 2013 (u KM) |
|
Centar za soc. rad |
787 346 |
|
Kulturno sportski centar |
363 500 |
|
JU DC Buba mara |
315 314 |
|
Narodna biblioteka |
14 500 |
Kako je najavio glavni revizor RS Duško Šnjegota ove godine bi trebale da budu objavljene revizije gradova Banja Luka i Bijeljina, kao i Prijedora i Doboja, četiri veće opštine RS, nakon čega će se steći još bolji uvid u ispravnost postupaka kojima su se rukovodile opštinske vlasti kada je riječ o budžetima.
Sa druge strane, sama ocjena poštovanja zakonskih propisa nije dovoljna, jer ona isključuje i socijalnu komponentu odnosno ne pokazuje koliko je opravdano tošenje sredstava na određene stavke, a na uštrb nekih drugih. Tu dolazimo do kategorije socijalne (ne)uravnoteženosti budžeta.
Budžet kao najvažniji dokument koji se usvaja krajem godine za narednu godinu, trebao bi u budućem periodu da bude više u interesu javnosti, pojedinaca i udruženja, jer puko konstanovanje njegovog iznosa i dobre ili loše raspoređenosti ne znači puno onda kad je već usvojen.
Frontal planira u budućem periodu dodatnu pažnju da posveti i budžetima na republičkom nivou, analizi istih i davanjem šireg uvida u tokove novca građana kada su u pitanju entitetske agencije, instituti, organzacije i sl.
(Frontal tim)

