Dizajn njegovog futurističkog automobila „rutsio“ biće predstavljen od 13. do 26. januara 2015. godine na jednom od najvećih auto-sajmova – u Detroitu.
Ovaj Era je iza sebe ostavio 1.000 drugih učesnika konkursa iz cijelog svijeta, a njegov uspjeh je veći kada se zna da su u žiriju bili velikani industrije na točkovima, direktori dizajnerskih studija „Dženeral motorsa“, „Nisana“, „Mercedesa“, „Forda“…
Pobjednici konkursa su autori ne samo estetike koncept-automobila, već i najsloženijih tehničkih i tehnoloških rešenja. „Mišlen“ je ovako zahtjevnim propozicijama iz mora uspješnih i dobrih autora izdvojio one čiji talenat, stečeno znanje i uloženi rad, zadivljuju i „tate“ automobilske industrije.
– Ovo priznanje u stvari je saznanje da sam ostvario napredak, ali je prije svega potvrda da je životni put koji sam davno izabrao pravi – kaže Vuković. – Za kreaciju, važni su inspiracija i žestok rad. Ovaj spoj stavlja vas na liniju između imaginacije i stvarnosti. Onda se domaštano materijalizuje, u skladu sa resursima koje imate na raspolaganju. Sledi preispitivanje: „Zašto je ovako, a ne drugačije?“ Cilj svega je vidjeti više i bolje, naučiti još, i na kraju, stvoriti nešto čega bez vas, na svijetu ne bi bilo. Čak je i taj ostvareni cilj predmet preispitivanja, dokazuje se sloboda razmišljanja autora i stepen razvoja proizvoda.
Priželjkuje Vuković, veliko čudo: da znanje brojnih i rad svih, donesu više posla i novca ljudima u Srbiji. Ali, novac je, kaže, samo način definisanja vremena u svakodnevici. Tako nastaje i ideja uspjeha. E, tu je „kvaka“, za uspjeh novac nije presudan – potrebno je njegovati kulturu svog naroda. Tek je svijest koja iz kulture proističe, mjerilo rasta pojedinca, naroda, grada, države…
Tako Vuković „dizajnira“ u onom što je suštinski bitno: ne da se novca dokopamo, već da se duh ovog naroda uzdigne. Tako o našem velikom čudu razmišlja jedan Era, dok predstavlja sopstveni automobil „rutsio“.
– Glavna odlika automobila je mogućnost rotiranja točkova vertikalno i horizontalno. Centar rotacije osovina se nalazi u šasiji i za prednji i zadnji deo automobila, dok se centar vertikalne rotacije točkova nalazi na samom točku. Specifična konstrukcija točkova ali i guma, omogućava finu kontrolu željene količine prijanjanja za podlogu – objašnjava industrijski dizajner iz grada na Đetinji.

izvor: Novosti.rs

