izvor: buzzfeed.
Dok Indijci izlaze na birališta do 12. maja da izaberu
nove vladajuće stranke i premijera, Facebook je pokrenuo veliku kampanju u
zemlji, istražujući šta ljudi žele na
političkom nivou predstavljajući nove funkcije, kao što su rast lajkova za
kandidate.
Procjenjuje se da će izbori koštati 600 miliona dolara.
Birači će glasati na 930.000 glasačkih mjesta
kao i uz pomoć 1,4 miliona elektronskih
mašina za glasanje, dok će 11 miliona ljudi – civila i vladinih
službenika, raditi na biralištima. Više od 100 miliona Indijaca su dobili prvi
put pravo glasa, što sve ukupno čini
815.000.000 ljudi koji će glasati.
Polovina ukupnog stanovništva Indije je mlađa od 24 godine.
Prema nekim procjenama, više od 40 % građana s pravom glasa u Indiji su
starosti između 18 i 35 godina. Istraživanja su pokazala da 70 % svih indijskih
studenata posjeduje smartphone.
"Naša misija je da učinimo svijet više otvorenim
i povezanim", rekla je menadžerFacebooka Katie Harbath u telefonskom
intervjuu.
"Dio te misije je da pomaže povezivanje građana s ljudima koji ih
predstavljaju u vlasti. Na izborima prvi put građani imaju mogućnost da izraze
svoje mišljenje."
Izbori u Indiji su ogromna prilika za Facebook, koji
je nedavno objavio svoje ambicije o dostignutih milijardu korisnika u Indiji.
Indija je jedina zemlja osim SAD-a, gdje broj
korisnika Facebook -a prelazi 100 miliona, a to je svakako jedina zemlja na
svijetu u kojoj se Facebook može nadati da dostigne milijardu korisnika.
"Od 800 + miliona ljudi sa pravom glasa u Indiji,
170 miliona od njih su na internetu i više od polovine korisnika interneta u
Indiji koriste Facebook ", rekao je Facebookov portparol Andrew Stone.
"Izbori služe kao odličan alat za regrutaciju i slične
inicijative su pokrenute i u drugim državama gdje su se održavali izbori u posljednjih nekoliko godina. Ove
godine to uključuje Brazil, Indoneziju i Kolumbiju, kao i Evropske parlamentarne
izbore. Prošle godine, Facebook je pokrenuo slične inicijative u Njemačkoj i Australiji,
kada su te zemlje održavale izbore.
Facebook se pojavljuje kao centralni medij za izbornu
politiku, iskorištavajući plaćene oglase i sadržaj u okviru svoje mreže kao ključni način za
političare da komuniciraju sa biračima.
Do sada, Facebook kampanja u Indiji je bila
istraživačka, gdje su postepeno uvodili promjene u news feed korisnika.
26. marta, 10 dana prije otvaranja birališta, Facebook
Indija je poslao je upit korisnicima o upotrebi Facebooka u svrhu izbora.

Početkom marta, kada su najavljeni izbori, Facebook
Indija je pokrenuo tragač koji prati
spominjanje vodećih kandidata i stranaka, nakon čega ih rangira od najviše do
namanje spomenutih.
To je po uzoru na sličanu aplikaciju koji je Facebook
pokrenuo u Sjedinjenim Državama tokom predsjedničkih izbora 2012.
Prema podacima Facebook-a, spominjanje riječi
"izbori" porastao je za 561% kod Facebook korisnika u Indiji u prva
24 sata, nakon najave ovogodišnjih izbora, a spominjanje "Lok Sabha" (donji dom parlamenta)
porastao je za 150%.
Narendra Modi, jedan od dva vodeća kandidata za premijera,
ima više od 12 miliona lajkova na Facebook stranici. Taj broj ga svrstava odmah
iza predsjednikaBaracka Obame. Prošle sedmice, Facebook stranice indijskih
političara i stranaka su dobile lajkove brže od bilo koje druge političke
stranice širom svijeta.
Facebook objave kandidata Narendra Modi su uglavnom o
kampanji, on poziva i volontere, kritikuje njegove protivnike i
dijeli sadržaj o hinduizmu. Modi i
njegova stranka, imali su više spominjanja u realnom vremenu nego bilo koji od
njihovih konkurenata.
Facebook pokazuje da je Modi višestruko više spomenut, od svog protivkandidata među
korisnicima Facebooka u Indiji, odnosno, među obrazovanim mladim ljudima .
Modijev protivkandidat nema nalog na Twitteru dok Modi ima
više od 3,5 miliona Twitter pratilaca.
" Facebook ne
pokušava predvidjeti rezultate izbora", rekao je telefonom Harbath .
"Mi smo otvorili
platformu koju svi kandidati i političke stranke mogu koristiti za komunikaciju
sa mnogim biračima."
“Teško je objasniti veliku Facebook popularnost koju ima
Modi u odnosu na svoje konkurente – da li imaju veći uticaj na Facebook korisnike
ili je nešto drugo.
Samo oko osmine birača ima profil na Facebooku – što
kompanija ima za cilj promijeniti – a samo 74 % populacije u Indiji je i pismen.
Harbath je rekao da se Facebook ne obeshrabruje tom
činjenicom .
"Razgovori nisu
ograničeni na Facebook. Ljudi mogu da započnu komunikaciju sa kandidatima ili
političkim strankama na Facebook-u, ali oni nastavljaju te razgovore u svojim
zajednicama, sa svojim prijateljima i komšijama… To sve završava sa komunikacijom na terenu."

