opterećenje nastavnim sadržajem, a da je kvalitet ishoda učenja na
najnižem nivou. Stručnjaci koji su radili na ovom projektu su utvrdili i
to da se od učenika u osnovnom obrazovanju zahtijeva prosta reprodukcija,
najniži nivo razumijevanja, a da se veoma malo podstiče kritičko
razmišljanje. Tako veliki broj osnovaca ne umije da poveže naučeno sa
svakodnevnim životom, pa im to nije od velike koristi.
Da
bi se nešto promijenilo na bolje i da bi bilo boljih rezultata, potrebna
je dorada nastavnog plana i programa, a ova analiza će biti polazna
osnova, navode u Ministarstvu prosvjete i kulture RS.
–
Prema preporukama iz analize potrudićemo se da stvorimo osnovno
obrazovanje u RS po mjeri Srpske, a za vijek u kojem živimo – rekao je
Anton Kasipović, ministar prosvete i kulture RS.
prosvjete i kulture RS angažovalo je u aprilu 2011. tim profesora sa
Univerziteta u Banjaluci da uradi analizu nastavnog plana i programa za
osnovnu školu. Tim je radio godinu dana, a kao rezultat njihovog rada
nastao je obiman dokument koji sadrži analizu nastavnog programa i
preporuke za njegovo unapređenje.
On je dodao da će urađena analiza biti dostupna javnosti kako bi se izbjegle nedoumice i paušalne ocjene.
Ivana
Zečević, vođa grupe koja je radila analizu nastavnog plana i programa
za osnovnu školu kaže da analiza nije pokazala da u narednom periodu
treba ukidati određene nastavne jedinice već da je potrebno raditi na
kvalitativnoj reviziji kako bi se utvrdilo koje nastavne jedinice treba
da dominiraju.
– Od djece ne treba tražiti
prosto pamćenje i razumijevanje sadržaja koje podrazumeva prepričavanje,
nego da se naša djeca osposobljavaju da traže sličnosti i razlike, da
pretpostavljaju i da daju svoje mišljenje – navela je Zeč.
(Novosti/Frontal)

