Na velikoj tabli društvene igre “Oluja
1995.” iscrtana je teritorija Kninske krajine, sa naznačenim gradovima, teritorijama
i neprijateljskim snagama. Strategija je slična onoj koja se primenjuje u društvenoj
igri “Riziko”.
Četvoro igrača pokušava da osvoje Krajinu,
a svoj pohod počinju od Vukovara koji je označen kao startna pozicija. Grad Knin
obilježen je kao cilj. Ako igrač stane na protivničko polje, izbacuje se iz igre.
Na mjestim gdje je prolazila hrvatska vojska nacrtani su tenkovi, neprijateljski
vojnici, ali i hrvatski vojnici koji su prikazani kao veći, jači i opasniji od neprijateljskih.
Autor igre Josip Brnić je svoj patent objasnio
kao želju da djecu u Hrvatskoj podsjeti na Domovinski rat. Slično obrazloženje dato
je i na sajtu firme TWB, gdje se, između ostalog, navodi da je ideja da preko društvenih
i obrazovnih igara koje obrađuju teme o Hrvatskoj, oni koji ih igraju nešto i nauče.
Igra “Oluja 1995” navedena je kao primjer
nečega čime bi trebalo da se “ponose i nikada ne zaborave”. Osim “Oluje”, TWB nudi
još nekoliko igara sa hrvatskom tematikom, poput “Lijepom našom”, “Upoznaj Zagreb”
ili “Jadranskom obalom”.
Balkanski konflikt u video igrici
Devedesetih godina na tržištu Srbije pojavila
se kompjuterska igrica pod nazivom “Balkan konflikt”. U njoj su igrači mogli da
biraju šta će da budu Hrvati, Slovenci, Srbi ili Bošnjaci. Prvi zadatak je bio pobjeda
na izborima, nakon čega se išlo u osvajanje i ratovanje.
Glas Srpske/Frotnal

