Овај нацрт закона у себи садржи противуставне одредбе и представља грубо кршење уставног начела подјеле надлежности између нивоа заједничких институција и ентитета, поготово у смислу улоге Уреда за надзор и евиденцију при Министарству комуникација и транспорта које би, уколико се овај штетан законски текст усвоји, вршио акредитацију сертификационих тијела на територији Босне и Херцеговине иако Закон о електронском потпису Републике Српске ту надлежност додјељује Министарству науке и технологије Републике Српске.
Скрећемо пажњу јавности да није случајно што се овај нацрт закона покушава усвојити пред сам крај мандата актуелног Савјета министара, у јеку политичких предизборних тема, што је наставак перфидне политике Министарства комуникација и транспорта којом се већ више од десет година настоје приграбити уставне надлежности ентитета и пренијети на ниво заједничких институција. Такође, није случајно ни што се овај нацрт закона покушава ставити у парламентарну процедуру у тренутку када Република Српска активно ради на успостављању Националног центра за управљање дигиталним идентитетима, односно сертификационог тијела које ће издавати квалификоване електронске сертификате за физичка и правна лица у Републици Српској по сопственом закону.
Агенција за информационо друштво Републике Српске апелује на министре у Савјету министара из Републике Српске да овај покушај осујети. У супротном, упозоравамо на штетне посљедице које ће овај закон проузроковати у електронском пословном и правном промету, као и немогућност његове примјене на територији Републике Српске.
Frontal
Директор
Срђан Рајчевић

