Petar Popara Crni

Ne kukajte po medijima! Stimulišite redovne platiše

Obično račune plaćam po njihovom prispjeću u sanduče. To je najčešće prvog vikenda u mjesecu, osim ako je oktobar svake parne godine jer tada su izbori, pa računi stižu nakon objave izbornih rezultata.

Međutim, s obzirom da se zimi, najviše zbog povećanja troškova, raduju samo djeca, za novembar sam izmirio komunalije tek juče. Na taj dan su mediji objavili da su dugovanja građana za struju dostigla fantastičnih 170 miliona KM. To je i naslov pomenutog teksta iako više duguju poslovni subjekti (kompanije, organizacije, uprava i sve ono što nije običan čovjek). Od 342 miliona ukupnog duga građani duguju skoro 49%. U igri velikih brojeva običan čovjek se obično ne vidi, ali pade me na pamet: zašto ta javna preduzeća sa ogromnim brojem neplatiša ne stimulišu popustom od 20% potrošače koji redovno izmiruju svoje obaveze?

Da te javne kompanije imaju ekonomsku osnovu da u krizi pokažu takvu vrstu odgovornog poslovanja, a pri tom sigurno proizvedu i dobar poslovni rezultat, dokaz su njihovi troškovi koje plasiraju po osnovu marketinga. Pred nama su praznici. Upravo do javnih preduzeća u svim medijima možete očekivati posebne čestitke za Novu godinu, Božić i Dan Republike. O bacanju para za njihovo oglašavanje tokom godine, iako su monopolisti, da i ne govorim, ali kada budete vidjeli čestitku samo u jednim novinama zamislite da je tih 1200KM (ili 3600KM za tri praznika) otišlo redovnim platišama.

Građani bi se opredijeli za tu vrstu „štednje“. Platiš račun do 20og u mjesecu i na račun za struju dobiješ popust 20%

Ali puste želje...

Kod nas da biste uštedjeli prilikom plaćanja računa morate otići na minimalno dvije lokacije – Poštu i banku. Jer se javnom preduzeću (Pošte RS) za plaćanje usluge drugog javnog preduzeća (ElektroKrajina) građaninu uzima provizija od minimalno 0,50KM po računu iako ta preduzeća postoje zahvaljujući građanima. Menadžment bira Vlada, a Vladu biraju građani...

Komentari
Twitter
Anketa

Na šta najviše trošite novac?

Rezultati ankete
Blog