Svijet

Nova pravila i stroža kontrola automobila u EU

U slučaju kršenja zakona komisija pokreće opoziv vozila na nivou Evropske unije i izriče kazne koje iznose 30.000 evra po vozilu

Evropska unija je počela da primjenjuje Uredbu o homologaciji i nadzoru tržišta motornih vozila čime bi, kako se očekuje, trebalo da se poboljša kvalitet i kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu EU, prenose evropski mediji. Tijeri Breton, povjerenik za unutrašnje tržište izjavio je da Evropljani sa pravom očekuju da će voziti najsigurnije automobile, a da bi se to i ostvarilo potrebno je obezbijediti stroge kontrole vozila koja se nude na tržištu.

– Drugi preduslov je stvarna primjena novih pravila i nadzor nad jedinstvenim tržištem. Zbog toga će komisija od sada moći da kontroliše sva vozila i da u slučaju kršenja zakona pokreće opoziv vozila na nivou Evropske unije i da izriče kazne koje iznose 30.000 evra po automobilu. Sve što radimo na promjeni propisa usmjereno je ka obnavljanju povjerenja potrošača, ali i obezbjeđivanju konkurentnosti na globalnom tržištu u automobilskoj industriji – rekao je Breton. Najvažnije novine koje donosi ova uredba odnose se na nezavisna ispitivanja kvaliteta prije stavljanja automobila na tržište. Tehničke službe koje obavljaju taj posao moraće da obezbijede nezavisne kontrolore, kako ne bi izgubile licence. Kontrole će se nastavljati i nad vozilima koja su već u prodaji. Novo zakonodavstvo je predvidjelo da se sada od država članica zahtijeva da i same sprovode redovna godišnja istraživanja i zaštitne mjere. Kada je riječ o nadzoru na nivou Evropske unije, komisija može da provjerava vozila i u okviru uslova na putu, kao i u laboratorijama. 

Ukoliko neki proizvođač prekrši homologacijske propise, na primjer ako ugradi dio koji može da prevari kontrolore ili da lažnu izjavu, komisija može naložiti opoziv vozila u cijeloj Evropskoj uniji i odmah izreći sankcije.  Ranije su takve mjere mogla da izriču samo nacionalna tijela koja su obavljala homologaciju.  To je postupak kojim se potvrđuje da vozilo ispunjava sve zahtjeve za stavljanje na tržište i strogu provjeru usklađenosti proizvođača s pravom EU. Komisija je 2016. predložila nova pravila o homologaciji nakon skandala „Dizelgejt”, a Evropski parlament je propise usvojio dvije godine kasnije. Ova reforma je, kako se navodi u saopštenju, dio sveobuhvatnog rada komisije na postizanju čiste, održive i konkurentne automobilske industrije. To uključuje standarde kvaliteta vazduha i emisije  ugljen-dioksida, podršku alternativnim gorivima i zaštitu konkurentnosti evropske industrije.

 

Izvor: politika.rs
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog