Svijet

Raste tražnja za biciklima za vrijeme pandemije

Proizvođači su povećali prihode za više od 60 odsto i ne uspijevaju da isporuče sve na vrijeme, traže se svi modeli.

Od početka pandemije virusa korona sve više ljudi u Njemačkoj koristi bicikl kao prevozno sredstvo, a naročito je bum doživjelo tržište električnih bicikala. Proizvođači su povećali prihode za više od 60 odsto i ne uspijevaju da isporuče sve na vrijeme, piše „Dojče vele” i dodaje da je potražnja zapravo tolika da neki proizvođači skupljih modela ne postižu da naprave koliko se traži, prenosi agencija Tanjug.

Ukupno je prodato pet miliona bicikala prošle godine (16,9 odsto više nego 2019), sa prosječnom cijenom od čak 1.279 evra. Razlog je što se u ovih pet miliona ima 1,95 miliona električnih bicikala (porast od 43 odsto) i 100.000 teretnih bicikala (od kojih 78 odsto ima bateriju). Njemački proizvođači su podigli obrt za vrtoglavih 60,9 odsto i ovaj sektor je vrijedio 6,44 milijarde evra 2020. godine. Raste proizvodnja, raste i izvoz. Razlog nije misterija, naime iz straha od zaraze u gradskom prevozu, mnogima je lakše i bezbjednije da voze bicikl. Osim toga, u udruženjima kažu da zbog ograničenja putovanja Nijemci odmor gotovo isključivo provode u domovini, pa često ponesu i bicikl da bi se vozili u prirodi.

Kako priznaje Tomas Kunc iz Udruženja trgovaca dvotočkašima, nisu sve mušterije dobile model koji su htjele. Gužva se stvara i u radionicama za popravku bicikala. U jesen su trgovci maltene rasprodali sve što su imali, ali su tokom zime dopunili magacine. „Industrija i trgovci su uradili sve što su mogli da obezbijede što bolje snabdijevanje za iduću biciklističku sezonu”, kaže Kunc. Jedna od muka za njemačke proizvođače je problem koji nastaje pri isporuci sirovina iz Azije.

Neki dijelovi za bicikle stižu sa zakašnjenjem zbog nedovoljno kapaciteta za transport do evropskih luka. „Problem nam prave proizvođači mikročipova, odnosno njihovi liferanti koji ne uspijevaju da povećaju proizvodnju u skladu sa razvojem tržišta”, kaže Tomas Lajht iz Brozea, njemačke firme koja pravi elektromotore, između ostalog i za bicikle. Trgovce brine i što u martu, kada se tradicionalno prodaje veliki broj bicikala, ne mogu svuda da otvore svoje vrata zbog lokdauna.


Izvor: politika.rs

 

Blog