Tviterizacija RS

Прати ме, пратим те…

Први сусрет са Твитером може да вам изгледа помало чудно. У мору симбола и док још немате изграђени профил и разрађену конверзацију са другим корисницима, дјеловаће вам као да ту не припадате. Међутим, треба истрајати.


Неће проћи пуно времена када ћете схватити разлог због којих ова друштвена мрежа сваке године биљежи огроман пораст броја корисника Ваш почети скептицизам замијениће спознаја да је Твитер моћан алат.

Како је све почело?

Твитер је потпуно промијенио начин на који људи комуницирају како између себе, тако и са познатим особама и великим брендовима. Захваљујући Твитеру сада имамо могућност да се обратимо свима, били они познате особе, брендови или чак предсједници држава и што је невјероватно да добијемо одговор од њих. Помислићете па то је сјајно, сада можемо ступити у контак са било којом компанијом и познатом особом, па то је нешто револуционарно? И дјелимично ћете бити у праву.

Твитер није донио ништа ново и револуционарно у технолошком смислу. Он је само на прави начин успио да споји елементе комуникационих алата које свакодневно користимо као што су: емејл, СМС, блог, чат и друштвене мреже, док је у комуникацијском смислу стварно понудио праву револуцију. Та револуција у комуникацији почела је у марту 2006. године од стране тројице ентузијаста Еван Вилијамсс, Биз Стоне и Џек Дорсеј који су жељели да направе сервис који би побољшао комуникацију између запослених у компанији у којој су радили.

Њихова замисао је била направити једноставан сервис који ће свако знати користити и којем би се могло приступити са било којег уређаја. Да ли су у томе успјели? Итекако… Твитер своју праву експанзију доживљава 2007. године на СXСW конференцији.

Посјетиоци који су се налазили на конференцији су почели користли Твитер како би уживо извјештавали са конференције и комуницирали једни са другима. Конференција не само да је доживјела велики успјех, него је и показала да мноштво појединаца са сличним интересима могу приступити једном мјесту на веб-у и учествовати у коминикацији једни са другима. Након успјеха конференције, корисници су почели расправљати о Твитер-у и његовим предностима. Маркетинг стручњаци почињу увиђати велику предност ове друштвене мреже и новог начина комуникације са клијентима. Такође, велику предност виде у придобијању циљане публике која им је потребна.

Да ли сте знали?

Сваки дан на Твитер се региструје 300.000 нових корисника.

Дневно се пошаље 55 милиона Тwеет-ова.

У једној секунди се пошаље 640 Тwеет-ова широм свијета.

Прва бх. Твитер радионица “Твитосфера” је одржана 2009. у Бања Луци и Сарајеву.

Највисе се Твита на Енглеском 61%, Португалском 11%, Јапанском 6%, Шпанском 4% и осталим језицима 18%.

Уторак и петак су најактивнији дани на Твитеру.

Једоставно, а функционално

Твитер је у суштини једноставан алат који се састоји од слања и прихватања кратких порука. Његова популарност се крије управо у кратким порукама на које не морате губити пуно времена за читање. Поред текста, поруке које остављате могу садржавати и линкове на спољне садржаје као што су слике, видео, веб странце и сл. Његову највећу предност и моћ схватићете када упознате његове вјерне кориснике који неумољиво постују Твитер поруке, учествују у расправама.

Твитерова способност да на ненаметљив начин повеже толико појединаца кроз безброј уређаја, створио је осјећај интимности и блискости и заборавио на границе. Сервис је од самог свог јавног представљања потенцирао комуникацију, тако на примјер на првом дизајну Твитер веб странице великим словима је био истакнут натпис - Шта радиш?.

Најосновнија дјелатност на Твитер-у је управо одговор на то питање: "Шта тренутно радите?".

Чар која се крије иза тог питања је да на то можете одговорити на много различитих начина и ваш одговор може бити искра која ће покренути много расправа и разговора. Како су се корисници постајали напреднији, почели су да игноришу чувено питање и да прилагођавају Твитер себи и својим потребама. То је у реду, пошто је и Твитер флексибилна и отворена заједница у којој не морате стриктно да се држите правила. Сходно томе и Твитер мијења чувено питање у „Подијелите и откријте шта се дешава управо сада, било гдје у свијету?“. Данас је Твитер је оно што ми (обични корисници) желимо да буде.

У четвртом дијелу Твитеризације читаћете о Твитер апликацијама, стању у БиХ и региону, Твитер ријечнику...

(Фронтал)

Komentari
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog