BiH

Agencija za promociju stranih investicija: Novac trošili, investicije izostale

Agencija za promociju stranih investicija prošle godine potrošila je 1.473.057 KM, a nije privukla nijednog ozbiljnog stranog investitora.

Iako im je jedan od glavnih zadataka promocija potencijala BiH i privlačenje stranih investicija, aktivnosti ove agencije uglavnom su se svodile na štampanje brošura, snimanje promotivnih filmova i putovanja po svjetskim sajmovima.

Kao glavne aktivnosti u svom izvještaju o radu za 2012. godinu FIPA je navela da su učestvovali na sajmovima u Minhenu, Kini, Varšavi te da su u saradnji s Ambasadom Kraljevine Norveške snimili nekoliko promotivnih filmova.

Na plate, naknade članovima devetočlanog upravnog odbora, putne troškove, dnevnice, telefonske i poštanske usluge i troškove smještaja potrošen je gotovo sav novac, a tek mali dio otišao je na ono zbog čega su i osnovani, a to je promocija potencijala BiH.

"Sredstva javnog informisanja, kako strana tako i domaća, su važna karika u kreiranju imidža, a promotivni članci objavljeni su u njemačkoj, francuskoj, slovenačkoj, japanskoj i domaćoj štampi. U toku 2012. godine putem javnih medija objavljena su četiri saopštenja za javnost, četiri članka u biltenu 'Info' Savjeta ministara BiH, 47 članaka u printanim medijima, 23 radio i TV izjave i održana je jedna konferencija za novinare", stoji u izvještaju o radu FIPA za prošlu godinu kada je u pitanju promocija.

Tokom prošle godine zaposleni ove agencije posjetili su svega 38 stranih kompanija, ali s ciljem prikupljanja informacija o problemima. Međutim, kako priznaju u izvještaju još nisu sumirali podatke i tokom 2013. godine fokus njihovog rada biće na postinvesticionoj podršci.

Šemsudin Mehmedović, član Komisije za spoljnu trgovinu i carine Predstavničkog doma parlamenta BiH, kaže da FIPA nije u dovoljnoj mjeri odgovorila postavljenim zadacima te da su strane direktne investicije u drastičnom padu.

"Oni se više bave turizmom i imaju turistička putovanja nego što promovišu ekonomiju i mogućnost investiranja i nisu položili ispit u pogledu posla za koji su isplaćeni", rekao je Mehmedović.

Izvještaj o radu FIPA u okviru izvještaja o radu Savjeta minsitara BiH za prošlu godinu nedavno je razmatrala i Zajednička komisija za finansije i budžet parlamenta BiH, u kojoj kažu da ova agencija BiH uopšte ne treba.

"Obično se taj izvještaj usvaja u paketu, a sigurno je da bi, da se radilo o pojedinačnom izvještaju FIPA, bila podignuta velika prašina, jer oni zaista ne rade ništa i ne samo oni već i mnogi drugi čiji zadatak je izgleda da samo potroše pare", rekao je jedan od članova ove komisije.

Sa druge strane, Jelica Grujić, direktor FIPA, kaže da oni stranim investitorima mogu ponuditi i razgovarati o stvarnom stanju kakvo je u BiH, ali da ne mogu uticati na promjene i kreiranje ambijenta.

"U skladu s misijom postojanja dostavljamo sve potrebne informacije koje bi mogle da pozitivno utiču na donošenje odluke o investiranju. Postavlja se pitanje koliko je kvalitetan taj prozvod koji možemo ponuditi i koliko uopšte ambijent u BiH nije opterećen političkim pitanjima i korupcijom", kazala je Grujićeva, dodajući da oni koji rad u Agenciji svoj posao obavljaju kvalitetno.

(Nezavisne/Frontal)

Komentari
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog