EU integracije BiH

‘EU for You – E4U’ i studenti za bolje sutra (FOTO)

Nagrađene najbolje javne studentske kampanje na kojima su radili studenti sa 14 univerziteta širom Bosne i Hercegovine

Dodjelom nagrada i nagradnom ekskurzijom na koju je poslana pobjednička ekipa, okončano je takmičenje za najbolju studentsku kampanju na temu socio-ekonomskih reformi, u sklopu projekta E4U pod sloganom “Upalimo svjetlo za mladost BiH”. Studenti podijeljeni u 7 timova radili su na planiranju, produciranju i provedbi javnih kampanja, s fokusom na izazove sa kojima se susreću mladi ljudi, ali i na njihove ideje u vezi sa mogućim rješenjima. Kroz svih sedam kampanja studenti su istakli potrebu za boljim obrazovanjem, jednostavnijim pristupom tržištu rada, boljim prilikama za volontiranje i profesionalno usavršavanje, a projektom je istaknuta važnost uloge koju mladi ljudi u BiH igraju u kreativnim pozitivnim promjenama, uključujući i važnost glasanja na predstojećim izborima.

U proteklih šest mjeseci oformljeni su crveni, rozi, žuti, plavi, narandžasti, ljubičasti i zeleni tim, te su uz podršku svojih mentora i eksperata vrijedno radili na osmišljavanju kampanja o izazovima sa kojima se suočavaju njihovi vršnjaci, u kojima su predstavili i moguća rješenja tih problema. “Najkreativniji tim nagrađen je putovanjem u Brisel gdje su se susreli sa direktoricom za Zapadni Balkan pri Generalnoj direkciji Evropske komisije za susjedstvo i pregovore o proširenju Genoveva Ruiz Calaverom, delegacijom Evropskog parlamenta predvođenu Cristianom Danom Predom, kao i sa drugima iz Generalne direkcije za susjedstvo i pregovore o proširenju Generalne direkcije za obrazovanje, mlade, sport i kulturu, te Jedinicom za strateške komunikacije pri Evropskoj službi za vanjske poslove. Sve projektne aktivnosti popraćene intezivnom kampanjom putem tradicionalnih i društvenih medija”, kazala nam je Jamila Milović-Halilović, glasnogovornica Delegacije EU i specijalnog predstavnika EU u BiH, naglasivši da projekat već drugu godinu za redom finansira i sprovodi Ured specijalnog predstavnika EU u BiH (EUSR). Sve je započelo turnejom ambasadora EU u BiH Lars-Gunnara Wigemarka i ambasadora zemalja članica EU (Francuska, Njemačka i Slovenija) koji su prisustvovali debatama širom zemlje za 800 studenata i njihovih profesora o pitanjima koja se tiču procesa EU integracija, socio-ekonomskih reformi i prilika za učestvovanje u Erasmus+ programu. 

Rozi tim, sastavljen od studenata Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Banjaluci, (Vuković Nikolina, Janković Mirjana, Mujkić Elvis i Ćulibrk Jelena) i studenata Pravnog Fakulteta  u Tuzli (Gibić Benjamin, Gutić Kenan, Pešić Franka i Salijević Lejla), osmislio je ConnectED kampanju koja je u konačnici i proglašena najboljom u ukupnom poretku. Cilj kampanje bio je podstaknuti mlade da primijene kreativna razmišljanja i stečena znanja u rješavanju problema u realnom sektoru. 

“Mi smo u toku kampanje organizirali nekoliko evenata, dva takmičenja, dvije ulične akcije, osnovali dva kluba i aktivno radili na podizanju svijesti po pitanju jaza između tržišta rada i obrazovanja. Organizirali smo Skills akademiju na kojima su se susreli studenti i poslodavci, gdje se dešava razmjena iskustava i upoznavanje studenata sa praktičnim potrebama tržišta rada. Aktivnosti smo nastavili takmičenjem u rješavanju studije slučaja iz prakse, a najbolji tim je nagrađen novčanim nagradama ili praktičnim posjetama institucijama/kompanijama. Osnovali smo i Klub koji bi se bavio ovim pitanjima na Pravnom i Ekonomskom fakultetu, sve sa ciljem postavljanja temelja u smislu procedura, organizacije rada, hijerarhije - jednog dugoročnog rješenja koje će se baviti stalnom komunikacijom između studenata i tržišta rada. Takav se model može primijeniti i na druge fakultete, na način da poslodavci dobijaju informacije od studenata o stečenim znanjima, a studenti dobijaju informacije o potrebama tržišta rada. Na ovaj način želi se ubrzati proces pronalaska posla, smanjiti period čekanja na zaposlenje i usmjeriti studente na ona zanimanja za koje se školuju upoznavši ih sa poslovima koji su u opticaju”, objašnjava Kenan Gutić, član roze tima i koordinator za Tuzlu. 

“Pobjeda je za nas bila pokazatelj da smo uspješno prepoznali jedan od važnih problema u Bosni i Hercegovini, te uspjeli adekvatno raditi na rješavanju istog. To je veliki vjetar u leđa jer nam daje perspektivu čemu bi se to mogli posvetiti dugoročno kao i na koji način činiti to. Sve će nas to usmjeriti ka stručnom usavršavanju kako bi nastavili naš rad po pitanju smanjivanja jaza između tržišta rada i obrazovanja, što bi svakako u velikoj mjeri koristilo i našoj društvenoj zajednici. Takođe, projekat nam je otvorio vrata ka nekim drugim projektima Evropske unije koji su namijenjeni stručnom usavršavanju, razmjeni ideja, obrazovanju, razmjeni kontakata i slično, što je sve zasigurno dobar način oblikovanja najvažnijih budućih nosilaca promjena u našoj zemlji, a to su mladi”, kaže Gutić.

ConnectED video:

https://youtu.be/Jn1csM1dVLA?list=PL29bLM-v0UFObdkUQf2lMQPUJywS2ifRg

Studenti Pravnog fakulteta u Zenici (Mirza Imamović, Azra Bešlagić, Dženita Mameleđija i Ajša Luković, sa mentoricom doc.dr.sc. Mašom Alijević) i Ekonomskog fakulteta Sarajevo (Eldar Šalaka, Emir Ademović, Rahima Velić i Imana Hadžić, sa mentorom mr.sc. Anesom Hrnjićem) voljom žrijeba spojeni su u jedan tim, čije je obilježje bila zelena boja. Da su im se i “zvijezde poklopile”, pokazali su rezultati – nagrađeni su za najbolji vizuelni koncept. 

“Zeleni tim se bavio problemom iseljavanja mladih, popularno nazvanim ‘odlivom mozgova’. Tokom kampanje ideja nam je bila organizirati dva centralna događaja za studente i srednjoškolce u Zenici i Sarajevu, te pored uličnih akcija u pomenutim gradovima iste realizirati u Doboju i Livnu, opštinama koje je samo u protekloj godini, prema podacima Unije za održivi povratak i razvoj BiH, napustilo oko 4.000 osoba”, priča Mirza Imamović, zenički član zelenog tima čija se kampanja zove Wake up under your sky: “Zahvaljujući interaktivnim događajima i medijskom oglašavanju, uspjeli smo za kratko vrijeme privući veliki broj pratilaca i glasova podrške, koji su nas željno iščekivali u svojim gradovima. Naš vizuelni identitet bio je razlog zbog kojeg su nam organizatori dodijelili nagradu za najbolji vizuelni koncept na završnoj ceremoniji”, veli Imamović te dodaje da će u njegovoj biografiji certifikat sa ovog projekta zasigurno biti nešto što će ga u budućnosti izdvojiti od ostalih kandidata prilikom apliciranja na konkurse: “To potvrđuje moj društveni aktivizam i svijest o zajednici u kojoj živim, kao i želju da dam svoj doprinos. Bilo je divno biti dijelom EU4U projekta i uvjeren sam da ova zemlja može krenuti naprijed, pod uslovom da se mi svi probudimo pod svojim nebom", istakao je Mirza, student prava iz Zenice.

Zeleni tim: https://youtu.be/gEtk7S-Y5sY?list=PL29bLM-v0UFObdkUQf2lMQPUJywS2ifRg 

Najbolji slogan “Zgrabi praksu na faksu” osmislili su studenti plavog tima sa Ekonomskog fakulteta Pale i Fakulteta političkih nauka Sarajevo, a nagrada za najbolji PR tokom kampanje “Promjene su naša stvarnost” dodijeljena je crvenom timu koji su činili studenti Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i studenti Ekonomskog fakulteta Džemal Bijedić Mostar. Studenti žutog tima, sa Ekonomskog fakulteta u Bihaću i Akademije scenskih umjetnosti iz Banje Luke sa kampanjom “Navigacija” osvojili su i nagradu za najbolju kampanju po ocjeni kolega studenata koji su činili ostale timove u takmičenju. 

“Naš cilj je bio jednostavan: kreirati kampanju koja će pomoći mladima da odrede svoj put u životu što i sami naziv NAVIGACIJA govori. Smatramo da smo napravili veliki korak, s obzirom da smo nakon same radionice i implementacije dobili ‘kišu’ zahvala od strane srednjoškolaca kojima je to bila prva pomoć pri odabiru karijere”, kaže ekipa žutog tima koju su činili studenti Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Bihaću i Akademije umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci.

“Obzirom da se radionica odvijala u Hotelu Emporium, pored eventa koji je kreiran na društvenim mrežama, odlučili smo na inovativan način pozvati mlade da nam se pridruže. Strelicama smo usmjeravali, tj.navigirali, na različitim dijelovima grada Bihaća prema mjestu održavanja. Naravno, krajnji rezultat, bio je kombinacija tog teaser videa gdje su prikazane i scene sa radionice”, kaže Anesa Veljačić, članica tima koji je kroz takmičenje stvorio svojevrsnu zajednicu mladih ljudi koji su spremni dalje u budućnosti da nastave realizaciju sličnih ideja. “Naša mentorica, dekanesa Ekonomskog fakulteta u Bihaću, Mirela Kljajić-Dervić, je bila nepresušan izvor motivacije i pomoći u svako doba dana. Mentori su tražili načine kako da na što bolji način provedemo ideje u djelo i zahvaljujemo im se na tomu”, oduševljenje ne krije bišćanski dio tima, dok je banjalučki dio posebno zahvalan Vladimiru Klepiću. 

Da je suradnja tekla sjajno, dokaz su i mentori koji su oduševljeni potencijalom i energijom koju su ovi mladi ljudi uložili u realiziranje svojih ideja i kampanja. Dekanesa ekonomskog fakulteta u Bihaću, Mirela Kljajić-Dervić sa svojim je timom prošla kroz sve faze projekta, od ideja do realizacije:

“Projekat je sjajan jer pruža mladima priliku da pokažu svoja znanja i iskoriste ih u realiziraju ideje na najbolji mogući način. Stoga sam aktivno učestvovala u mentorisanju i još od boot campa do samoga finala i ponosna sam na rezultate svoga, žutoga tima”.

Zvezdana Žujo, direktorica agencije Communis bila je team leader projekta i omogućavala je da sve bude završeno na vrijeme i prema planu. Pobjednički tim je sa Zvezdanom prokrstario Evropom tokom studijskom putovanja, a svoje oduševljenje nisu sakrivali: “Mentorstvo, te posebno putovanje i rad sa Zvezdanom je jedno posebno iskustvo koje čovjek zaista treba osjetiti na svojoj vlastitoj koži. Učinila je da postanemo jedna velika, ali čvrsta porodice”, kažu iz rozog tima. Dobar utisak je obostran: “Sve dok ne dođete u kontakt s tim mladim ljudima, ne znate koji potencijal leži u njima. Samo im je potrebno pružiti priliku, a nadam se da smo im kroz ovaj projekat to i omogućili. Predstavnici u Evropskoj uniji su bili naprosto zadivljeni kako su ovi mladići i djevojke predstavili svoj projekt ConnectED i s kojim žarom su o tome pričali. Ponosna sam na njih i vjerujem da ih, ako nastave ovako, čeka sjajna budućnost. Možda će baš neko od njih biti predvodnik promjena u zemlji”, kaže Zvezdana koja je rozi tim povela i u posjete kroz nekoliko evropskih gradova.

 

Žuti tim: https://youtu.be/ViQnDJgsqW0?list=PL29bLM-v0UFObdkUQf2lMQPUJywS2ifRg 

Plavi tim: https://youtu.be/q2uHS_JVRnY?list=PL29bLM-v0UFObdkUQf2lMQPUJywS2ifRg

Narančasti tim: https://youtu.be/sN6Dbizyv-E?list=PL29bLM-v0UFObdkUQf2lMQPUJywS2ifRg 

Ljubičasti tim: https://youtu.be/5f1N72YsUjA?list=PL29bLM-v0UFObdkUQf2lMQPUJywS2ifRg 

U okviru projekta EU for You – E4U’, studenti dodiplomskih studija s 14 javnih univerziteta/fakulteta iz BiH su uz pomoć svojih akademskih mentora i eksperata na projektu, radili na izradi javnih kampanja koje ilustriraju percepciju mladih o socio-ekonomskim reformama, posebno u oblasti obrazovanja, zapošljavanja i poduzetništva. Studenti su u svojim kampanjama iznijeli brojna rješenja kako ohrabriti mlade ljude da se uključe u promjene koje mogu Bosnu i Hercegovinu vratiti na put prema Europskoj uniji. Svih sedam kampanja, naglasile su potrebu za boljim obrazovanjem, lakšim pristupom tržištu rada, prilikama za volontiranje i profesionalno usavršavanje, kao i važnoj ulozi koji mladi ljudi imaju u Bosni i Hercegovini u ostvarivanju pozitivnih promjena, uključujući i kroz glasanje na predstojećim izborima.

 

Frontal/M.B. i D.S.

 

Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog