Intervju

Una Stanišljević (LU Architects): Gdje Leži Beg?

Iz dizajn studija LU Architects, iza kojeg stoje mladi i uspješni dizajneri Una i Lazar Stanišljević, dolazi "Leži Beg" kolekcija fotelja, jastuka i taburea, izrađenih u stilizovanom „bean bag“ maniru, od materijala izuzetnih specifikacija u pogledu kvaliteta i izdržljivosti. Dok "Leži beg" osvaja Bosnu i Hercegovinu, mi smo iskoristili priliku da malo porazgovaramo sa Unom o samoj kolekciji, dizajniranju namještaja i aktuelnim trendovima.


(LU Architects)

FRONTAL: Zašto ste se baš odlučili za dizajniranje namještaja?

STANIŠLJEVIĆ: U svijetu arhitekture i dizajna enterijera stvaramo 5 godina, te je odlazak u sferu produkt dizajna bio logičan iskorak. Kroz rad na svojim projektima uvidjeli smo da na našem tržištu nedostaje komada namještaja koji bi odgovarali savremenoj estetici i trendovima u dizajnu namještaja i enterijera, logičan korak je bio popunjavanje te praznine.

FRONTAL: Leži beg kolekcija koja podrazumijeva fotelju, jastuk i tabure, izrađena je u stilizovanom „bean bag“ maniru. Šta to zapravo znači, kakav je to manir?

STANIŠLJEVIĆ: “Bean bag” manir podrazumijeva komade namještaja napravljene u vidu vreća i ispune od raznih materijala, najčešće punjenje je od ekspandiranog polistirena, spužve ili silikonskih vlakana. Ovakvi komadi namještaja se prilagođavaju obliku tijela što im obezbjeđuje visok nivo udobnosti.


FRONTAL: Šta je to što posebno karakteriše Leži beg kolekciju i na šta ste najviše obraćali pažnju prilikom dizajniranja i izrade?

STANIŠLJEVIĆ: Kao neko ko ima dosta iskustva u dizajniranju enterijera, stvarajući ovu kolekciju, trudili smo se da elementi budu lako uklopivi u razne stilove i tipove prostora. Jednostavnost forme, udobnost, te kvalitetni materijali koji su korišteni u izradi, bili su prioritet prilikom stvaranja kolekcije.

FRONTAL: Kako je nastao naziv „Leži beg“?

STANIŠLJEVIĆ: Naziv “Leži Beg” je nastao kao igra riječi. “Lazy Bag” kao engleski naziv za ovu vrstu fotelja poslužio je kao inspiracija za ime prilagođeno balkanskom tržištu. Važno je da spomenemo i to da je riječ Beg u istoriji korištena kao titula. Mnoge turske i persijske vođe su imale titule bey, beg ili beigh. Sve tri su istog značenja - "lider". U slobodnom prevodu sa turskog, riječ beg znači “gospodin”.


FRONTAL: Na koji način kupci mogu doći do svojim Leži beg fotelja i kolika je zainteresovanost?

STANIŠLJEVIĆ: Moramo priznati da smo izrazito zadovoljni zainteresovanošću za naše proizvode. Kampanja “Gdje leži beg?” je naišla na sjajne reakcije. Informacije o našim proizvodima i procesu naručivanja moguće je pronaći na našem webshop-u (www.lezibeg.com). Tamo se nalaze detaljne informacije o karakteristikama proizvoda koji se vrlo jednostavno mogu naručiti. Dostavljamo ih na kućnu adresu na čitavom području Bosne i Hercegovine, a usluga dostave proizvoda je besplatna. Takođe, prisutni smo na društvenim mrežama Facebook i Instagram.


FRONTAL: Koji su to kod nas aktuelni trendovi kada je u pitanju dizajniranje namještaja?

STANIŠLJEVIĆ: Dizajn namještaja i dizajn enterijera su usko povezani. Trendovi u dizajnu namještaja trenutno se ogledaju u upotrebi prirodnih materijala (drvo, kamen, bakar itd.), već dugogodišnjom prisutnošću skandinavskog minimalizma ali i ponovo aktuelnog art deco-a.

FRONTAL: Koje izazove vidite u razvoju dizajna namještaja u narednim godinama?

STANIŠLJEVIĆ: U BiH je vrlo malo primjera proizvođača namještaja koji su prepoznali važnost dizajnera u procesu izrade namještaja. Većina namještaja domaće proizvodnje se svodi na loše kopiranje svjetski poznatih proizvođača. Uglavnom je to namještaj lošijeg kvaliteta, što i ne čudi toliko uzimajući u obzir platežnu moć tržišta. Međutim, postoje vrlo dobri primjeri proizvođača namještaja i kod nas, poput brendova Artisan, Gazzda i MS WOODS, koji dokazuju da postoji mogućnost isticanja na svjetskom tržištu, ali i da nam ne nedostaje kvalitetnih kadrova od dizajnera do samih učesnika u proizvodnji namještaja. Izazovi u BiH u razvoju dizajna namještaja se definitivno ogledaju u edukaciji proizvođača namještaja o važnosti uloge dizajnera kao i o brendiranju proizvoda.

FRONTAL: Koliko je teško pokrenuti vlastiti biznis u našem okruženju i da li ste imali nečiju podršku i pomoć?

STANIŠLJEVIĆ: Pokretanje vlastitog biznisa nije komlikovano, naročito u poređenju sa onim šta vas očekuje poslije toga. Podršku smo imali i zahvaljujući njoj smo sami početak dosta lakše prevazišli. YEP projekat koji je sponzorisala Švajcarska ambasada je podržao ideju i pored finansijskih sredstava omogućio poslovnu edukaciju, a to je vrlo bitan segment koji većina zanemaruje.

Potrebno je poslovnu ideju, ma koliko bili lično ubijeđeni da je prespektivna, dobro ispitati i analizirati prije pokretanja iste. Takođe, podrška je došla i od grada Banjaluka kroz projekat subvencija za samozapošljavanje.

FRONTAL: Planovi u budućnosti?

STANIŠLJEVIĆ: Sa planovima ne srljamo, idemo korak po korak. Imamo mnoštvo ideja vezano za nove proizvode i kolekcije, uskoro ćete imati priliku da vidite. Učestvovaćemo na različitim projektima, konferencijama, tako da postoje velike šanse da se begovski odmorite na nekom od naših proizvoda. 


 

Autor: Danka Savić
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog