VIDEO

Naučnici su otkrili crnu rupu toliko veliku da ne bi smjela postojati (VIDEO)

Do sad se vjerovalo da su crne rupe maksimalno 20 puta mase našeg Sunca - ovo otkriće je pobilo sve teorije.

Naučnici su otkrili "monstruoznu crnu rupu" toliko masivnu da, u teoriji, ona ne bi trebala postojati. To je zvjezdana crna rupa - vrsta koja se formira nakon što zvijezde umiru, propadaju i eksplodiraju. Istraživači su i prije vjerovali da su crne rupe maksimalno 20 puta veće od mase našeg sunca jer, kako ove zvijezde umiru, one gube većinu svoje mase eksplozijama koje izbacuju materiju i plin koje raznose zvjezdani vjetrovi, piše CNN.

Tu je teoriju sada srušio LB-1, novootkrivena crna rupa. Smještena na udaljenosti od oko 15 000 svjetlosnih godina od Zemlje, masa je 70 puta veća od našeg sunca, navodi se u saopštenju Kineske akademije nauka.

Otkriće su u srijedu objavili kineski istraživači u časopisu Nature .

"Crne rupe takve mase uopšte ne bi trebale postojati u našoj galaksiji, prema većini sadašnjih modela evolucije zvijezda", rekao je Liu Jifeng, voditelj tima koji je otkrio ovog galaktičkog diva.

LB-1 nije najveća crna rupa ikad otkrivena - ali je najveća ovakve vrste. Naučnici ne mogu da shvate kako je LB-1 postao toliko ogroman.

Kineski tim predložio je niz teorija. Veličina LB-1 sugeriše da on "nije nastao gašenjem samo jedne zvijezde", navodi se u studiji - umjesto toga, potencijalno bi mogle biti dvije manje crne rupe jedna oko druge. Druga je mogućnost da se formirao iz "rezervne supernove". Tada supernova - posljednja faza eksplodirajuće zvijezde - tokom eksplozije izbacuje materijal, koji potom pada natrag u supernovu, stvarajući crnu rupu. Ali, ako se tako formirao LB-1, možda ćemo prvi put imati "direktne dokaze za ovaj postupak", navodi se u studiji.

LB-1 nije najveća crna rupa ikad otkrivena - ali je najveća ovakve vrste. Bajveća takve vrste. Postoji nekoliko vrsta crnih rupa. Supermasivne crne rupe mnogo su veće - mogu biti milijarde puta veće od mase našeg sunca. Naučnici vjeruju da se supermasivne crne rupe mogu povezati sa stvaranjem galaksija, jer one često postoje u središtu masivnih zvjezdanih sustava - ali još uvijek nije jasno kako i koji je oblik prvi. Smatra se da su zvjezdane crne rupe obično raštrkane po svemiru, ali ih je teško otkriti jer one obično ne emituju X-zrake - to čine samo kad izbace plin iz zvijezde koja se gasi. One su toliko neuhvatljive da su naučnicisamo pronašli, identifikovali i izmjerili oko dvadesetak zvjezdanih crnih rupa, navodi se u saopštenju.

Istraživači s Kineske akademije nauka pokušali su drugačijim pristupom. Umjesto da traže rendgenske zrake koje emituju crne rupe, tim je tražio zvijezde koje su kružile oko nevidljivog predmeta – jer su bile uhvaćene u gravitaciju crnih rupa. Njihovi napori su se isplatili - ubrzo su uočili divovsku zvijezdu osam puta veće mase od sunca u orbiti oko toga što se ispostavilo da je LB-1.

"Ovo otkriće prisiljava nas da preispitamo naše modele formiranja crnih rupa zvjezdane mase", rekao je David Reitze, fizičar sa Univerziteta na Floridi. U maju je Reitzeov tim objavio je svoje veliko otkriće - posmatrajući nikad prije viđeni sudar neutronske zvijezde i crne rupe, koji je slao valove u prostor i vrijeme.

Ova srodna otkrića - sudar, a sada i LB-1 - upućuju na to da naučnici doživljavaju "preporod u našem razumijevanju astrofizike crne rupe", rekao je Reitze u saopštenju. Tokom prošle godine bilo je još nekoliko otkrića koja su pridonijela ovoj renesansi. U otkobru su istraživači otkrili nešto za što vjeruju da je nova vrsta crne rupe, manja od ostalih vrsta. I ranije ove sedmice astronomi su otkrili crnu rupu koja zapravo pomaže malim, tek stvorenim zvijezdama da rastu umjesto da ih uništavaju.

Izvor: express.hr