Region

Počela gradnja Moravskog koridora-prvog digitalnog autoputa

Ceremonijom u mjestu Jasika, blizu Kruševca, danas su započeli radovi na izgradnji Moravskog koridora - autoputa od Pojata do Preljine, prvog digitalnog autoputa u Srbiji, koji će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički, sa Koridorima 10 i 11.

U pristustvu predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, počeli su radovi na prvoj dionici, do Pojata do Kruševca, dugoj 28 kilometara.

Osim predsjednika, ceremoniji prisustvuje i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, kao i veliki broj građana.

Moravski koridor biće dug nešto više od 112 kilometara, a povezivaće područje na kojem živi više od pola miliona ljudi, kao i sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka - Kruševac, Kraljevo, Trstenik i Vrnjačku Banju.

Najsavremeniji autoput biće izgrađen u centralnoj Srbiji, "na tri Morave", a u okviru projekta biće regulisana riječna korita u dužini od 68 kilometara, postavljeni i telekomunikacioni uređaji i prvi put će biti primjenjene nove tehnologije.

Izgradnja telekomunikacionog koridora duž auto-puta podrazumijeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na autoputu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo.

Prvi digitalni auto-put u Srbiji biće do sada najširi auto-put u zemlji, odnosno od postojećih će biti širi za ukupno 1,6 metara.

Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine potpisan je 5. decembra sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited u vrednosti od 745 miliona evra.

Moravski koridor činiće tri dionice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometara, Kruševac - Adrani u dužine 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Gradnja autoputa Preljina - Pojate, kako je ranije najavljeno, biće završena za manje od četiri godine.

 

Izvor: Tanjug
Blog