Yearbook 2025),
koji je javno dostupan i potvrđuje poziciju kompanije
na prvom mjestu na globalnoj rang-listi.
Napori kompanije
prepoznati su i dvostrukom ”A” ocjenom CDP-a za klimu i vodu 2024. godine (Carbon
Disclosure Project mjeri performanse kompanija u pogledu klimatskih
promjena), zbog posvećenosti transparentnosti u području klime i upravljanja
vodama.
Komentarišući vijest, izvršni
direktor Coca-Cole HBC Zoran Bogdanović rekao je: “Kontinuirano razvijamo svoj poslovni
model kako bismo istovremeno ostvarili uspješan i održiv rast i
zauzeli jasan i strateški pristup prema održivosti koji naše poslovanje čini
otpornijim. Iz godine u godinu ostvarujemo dobar napredak prema našim
ambicioznim i mjerljivim ciljevima održivosti. Inicijativa organizacije Science
Based Targets (SBTi) odobrila je 2025. naš cilj NetZeroby40, koji, prvi
put, uključuje Egipat. Znamo da su inicijative usmjerene ka održivosti sve značajnije
i za naše kupce i za potrošače. Naši kupci kažu nam da cijene našu stručnost u
oblasti održivosti i da naše zajedničke inicijative za održivost pomažu u razvoju
njihovog poslovanja. To osnažuje i naše poslovanje. Zato zahvaljujem našim
kolegama, kupcima, dobavljačima i partnerima što pomažu da nastavimo naše putovanje i da stvaramo održiviju budućnost.”
Više o našem lokalnom angažmanu u Izvještaju o održivom poslovanju za 2022. i Studiji o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u
BiH u 2023. godini.
Ova najnovija priznanja Dow Jones indeksa i CDP-a u skladu su s
nezavisnim ocjenama za kompaniju Coca-Cola HBC u okviru drugih uglednih
istraživanja i indeksa održivosti, poput MSCI ESG, FTSE4Good i ISS
ESG.
Najzapaženiji rezultati Coca-Cole HBC u održivom
poslovanju*
· Smanjili smo količinu vode potrebne za
proizvodnju naših proizvoda za dvije milijarde litara od 2011. godine i
poboljšali omjer potrošnje vode za 9 % od 2017. godine u 19 organizacijskih
jedinica, u kojima je štednja vode prioritet.
· Uštedjeli smo više od 800.000 tona apsolutnih
ispuštanja karbona u našem direktnom poslovanju od 2017. godine.
· Više od 98 % robe i sirovina nabavljamo od
lokalnih dobavljača (na tržištima na kojima proizvodimo svoje proizvode), što
odgovara potrošnji od 3,5 milijarde evra.
· U septembru 2022. godine izdali smo svoju prvu
zelenu obveznicu.
· Svako radno mjesto u Coca-Coli podržava u
prosjeku 10 drugih radnih mjesta.
· Obučili smo više od milion mladih u 28
zemalja od pokretanja našeg najvažnijeg programa podrške zajednici Coca-Colina
podrška mladima (#YouthEmpowered) u 2017. godini, čime smo
premašili cilj obučiti milion mladih do 2025. godine.
· .
· Drugu godinu zaredom objavili smo politiku i
izvještaj o poreskoj transparentnosti.
· Trenutno je 39 % žena na rukovodećim položajima,
a cilj nam je podići taj postotak na 50 % do 2025. godine.
· Do 2025. godine najmanje 35 % plastike od koje se
izrađuju naše boce u cijeloj Grupi te najmanje 50 % u državama članicama EU i
Švicarskoj biće napravljeno od reciklirane plastike (rPET). Coca-Cola HBC u
Švajcarskoj od 2022. godine cijeli portfolio plastičnih boca koji proizvodi u
toj državi proizvodi od 100 % reciklirane plastike, a očekuje se da će se u
Italiji** i Austriji u 2023. godini takođe početi koristiti isključivo recikliranom
plastikom.
· Inovacija
KeelClip™ omogućila nam je prestanak upotrebe omota izrađenog od plastike za
višestruka pakovanja limenki u 22 zemlje dosad, uklanjajući 2.000 tona
plastične folije godišnje.
· Ulažemo u vlastite proizvodne kapacitete za
recikliranu plastiku kako bismo lakše ostvarili zacrtane ciljeve na tom
području. To uključuje postrojenje Gaglianico u Italiji, u kojem se proizvode
predoblici za boce, čiji je karbonski otisak za do 70 % niži u odnosu na
nerecikliranu plastiku. Sličnu tehnologiju za proizvodnju reciklirane plastike
uveli smo u pogonima u Poljskoj i Rumuniji. Naša ukupna ulaganja u te
tehnologije iznose više od 50 miliona eura.
* Ako nije drukčije navedeno, podaci se
odnose na 2021. godinu.
**Ne uključuje vodu.
NetZeroby40
U oktobru 2021.
godine Coca-Cola HBC obavezala
se da postigne nultu stopu ispuštanja stakleničkih gasova duž cijelog svog
lanca vrijednosti do 2040. godine. Kompanija je izradila jasan plan i
planira uložiti 250 miliona evra do 2025. godine u inicijative za smanjenje
ispuštanja. Do 2030. godine kompanija će smanjiti stopu ispuštanja za 25 % u
cijelom svom lancu vrijednosti u opsezima 1, 2 i 3, uz daljnje smanjenje od 50
% u sljedećem desetljeću u sklopu postojećeg naučno utemeljenog cilja. Kako bi
riješila problem 90 % ispuštanja u opsegu 3 koje nastaje djelovanjem trećih
strana, Coca-Cola HBC proširit će svoju saradnju s dobavljačima. Tamo gdje
ispuštanje stakleničkih gasova neće biti moguće u potpunosti ukloniti,
kompanija će ga umanjiti ulaganjem u ostale mjere za zaštitu životne sredine.
Frontal

