Наша странка се залаже за аутономију Свеучилишта која подразумијева суставно финанцирање и ослобађање Свеучилишта од политичких утјецаја било у облику уплитања државних органа у образовну и кадровску политику било уплитања политичких странака у управљање.
Ефекат:
У Јавној расправи о реформи високог образовања, коју су 2006. организовале уставно-правне комисије оба дома Парламентарне скупштине БиХ (http://www.oscebih.org/documents/7360-eng.pdf) више пута је поновљен закључак о неопходности унапрјеђивања и постизања пуне аутономије Универзитета.
И поред тога, Оквирни закон о високом образовању БиХ, донесен 2007 (Okvirni_zakon_o_visokom_obrazovanju_BiH.pdf), није се озбиљно позабавио аутономијом Универзитета, нити је битно измијенио стање на терену.
Високо образовање у ФБиХ и даље је фрагментирано, финансијски зависно од кантона, а управни одбори у којима је минимално трећина чланова постављена од стране кантона, и даље утичу на избор ректора, декана и управних тијела на неким универзитетима (Стратешки правци развоја образовања у Босни и Херцеговини са планом имплементирања, 2008 – 2015: http://www.mcp.gov.ba/zakoni_akti/strategije/?id=283).
Перманентна криза Универзитета у Тузли, изазвана између осталог и уплитањем јавне власти у рад Универзитета, један је од најбољих показатеља да реалне аутономије Универзитета нема.

