Тесла Моторс планира још један велик корак у индустрији електричних аутомобила.
Њихово ново возило Тесла С ће као и његов моделски брат Тесла Роадстер имати спортске
амбиције. При том ће имати знатно нижу цијену, већи домет и моћи ће превозити пуно
више пртљаге.
Литиј-Ионске батерије су код
Тесле С смјештене испод пода аутомобила. Могу се пунити директно из електричне утичнице
измјеничног напона 120, 240 или 480 V. Пуњење батерија траје 45 минута из утичнице од 480 V. Не постоје још тачни подаци о батеријама
и мотору. Произвођач наводи да би се рута од Лос Анђелеса до Њу Јорка могла превалити
у истом времену као и са конвенционалним аутомобилом који има мотор с унутрашњим
сагорјевањем, ако се направи једна пауза за ручак од 45 минута. За убрзање с мјеста
до 96 км/ч Тесла С требаће мање од 6 секунди и требао би потегнути до 209 км/ч.
Како наводе у Тесли, модел
С би за пређених 100 км требао потрошити око 1 евро. Цијена аутомобила би требала
бити око 42.500 евра и овисиће о капацитету уграђених батерија, односно од домета
који се може направити с једним пуњењем батерија. Моћи ће се наручити пакет батерија
с дометом од 256, 370 или 480 километара. Батерије ће се моћи лако и брзо измијенити.
Тиме се уклања потреба чекања за пуњење батерија на утичници. Празне батерије ће
се замијенити пуним и моћи ће се наставити путовање. Као и батерије, тако ће и погонски
електромотори бити смјештени испод пода возила. Испод поклопца гдје би се иначе
требао налазити мотор остаје тако празан простор. Ту ће се налазити још један пртљажник.
Тесла С је најављен за крај
2011. године, но аутомобил се већ сад може наручити преко Интернета. За производњу аутомобила ће се у Калифорнији изградити фабрика за коју ће се из државних средстава САД-а издвојити 275 милиона евра.

