Јужнокорејска „Кија“ представила нови модел под називом „тракстер“. Концепт покреће 2,0-литарски турбо бензински мотор са 250 КС што је за чак 66 одсто више него код обичног „соула“
Позната јужнокорејска компанија „Кија“ је на салону у Чикагу представила концепт „тракстер“, који је базиран на основи тровратног „соула“. Он би могао дати одговор на питање шта ће се у будућности десити са овим „Кијиним“ бестселером.
Идеја је била направити „тракстера“ који би изгледао Жестоко, као на примјер булдог – о концепту је недавно говорио Том Карнс, главни дизајнер у „Кијиној“ америчкој подружници. – Али возило мора бити и препознатљиво. Жељели смо га поставити у стварни свијет. Да људи одмах знају да се ради о „соулу“, иако је знатно атрактивнији. Мора бити „дрзак“ тако да промијени размишљање људи о томе каква би могла бити спортска „кија“.
Споља најприје примјећујемо бијело-наранџасту комбинацију боја (у „Кији“ су ту посебну варијанту наранџасте боје прозвали „паклена наранџаста“). „Кијина“ карактеристична мрежаста маска и маска хладњака су од карбонских влакана. На њој су и округла ЛЕД свјетла са алуминијумским оивичењем и необичним обликом освјетљења. „Тракстер“ није само још једно лијепо лице. Има сасвим складан облик на коме се чини да облине и површине природно прелазе једне преко других. Бокови су глатки и са изразито широким блатобранима.
Врхунски 19-инчни пнеуматици „Мишелин пилот спорт ПС2“ напријед имају димензију 245/40 Р19, а позади чак 285/35 Р19. Међуосовинско растојање концепта износи 257 цм, што је за 2,5 цм више него код стандардног „соула“. Као што оваквом возилу приличи „тракстер“ има 14-инчне присилно хлађене „Брембо“ кочионе дискове.
Концепт покреће 2,0-литарски турбо бензински мотор са 250 коњских снага, што је за чак 66 одсто више него код обичног „соула“. Снага се електронски преноси на сва четири точка, а за пренос је задужен шестостепени мануелни мјењач са врло кратком ручицом мјењача. Спортско вјешање је спуштено и подешено за постизање што бољих перформанси.
У унутрашњости такође преовладавају наранџасте нијансе, како на мјерачима, тако и на пресвлакама сједишта. Гранитно-сиве пресвлаке сједишта и облога врата доприносе осјећају моћи и стабилности. Мјерачи су велики и лако читљиви. Помоћне информације, као што су температура уља и напон акумулатора налазе се на врху, док су навигација и прекидачи клима-уређаја лако доступни на великом монитору осјетљивом на додир.
(Вечерње новости/Фронтал)

