Kompanije Koka-kola, Nestle, Dženeral Mils, Džonson i Džonson,
Kelogs, Kraft, Mart, Pepsiko, Prokter i Gembl i Unilever su carstva koja
vladaju našim frižiderima i našim ormarima, navodi se na sajtu Redi
koji je napravio kartu najuticajnijih firmi na svjetsku potrošnju.
Najprisutniji
proizvodi tokom doručka su Korfleks i Nes kafe, najprodavaniji šampon je
Hed end Šolder a gel za tuširanje koji se najčešće koristi je Dove.
Najprodavanija pasta za zube je Oral B, a farmerice Dizel. A svi oni su
na posredan i neposredan način u vezi sa najuticajnijim svjetskim
kompanijama.
Krema za lice Viši na primjer pripada Lorealu ali koji
je 30 odsto u vlašništvu Nestlea. Oranžina je vlasništvo DrPeperSnejpla
a koja je ćerka kompanija Kadbarija koji je pak u vlasništvu Krafta.
Dakle
svi ovi primjeri pokazuju da su dest nabrojanih industrijskih giganata
na posredan i neposredan način povezane sa najprodavanijim proizvodima
koji su u svakodnovnevnoj upotrebi širom svijeta.
Zato se treba
zapititati da li su takozvana slobodna tržista istinski slobodna ili su
slobodni jedino oni koji na njima rade šta im se prohte, zaključuje se u
tekstu objavljenom na sajtu Redi.

